دبیرکل سازمان ملل بار دیگر تاکید کرد هیچ گزینه دیگری به غیر از مذاکره درباره گذار سیاسی وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "بان کی مون،" دبیرکل سازمان ملل، در کنفرانس بررسی وضع آوارگان سوری و راه حل‌های آن در ژنو اظهار داشت: ما در ژنو در کنفرانس بررسی وضع آوارگان سوریه هستیم تا بزرگترین بحران آوارگان را حل کنیم. این نیازمند حمایت ویژه کشورهای عضو و افزایش همبستگی جهانی است.
 
وی افزود: من در دیدار با آوارگان همواره گفتم که امید خود را از دست ندهید. سازمان ملل متحد با شما خواهد بود. سازمان ملل متحد باید همه توان خود را برای کمک به کودکان آواره سوری و همه آوارگان بکار بندد تا امید آنها را زنده نگه دارد.

دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: اکنون شش سال از مناقشه سوریه می گذرد و سوری ها در حال از دست دادن امید خود هستند. همانطور که در سواحل ترکیه و جنوب اروپا دیده ایم ، جوامع میزبان آوارگان در کشورهای همسایه با مشکل مواجه شدند. 

بان کی مون گفت: تا زمانی که این گفتگوها نتیجه دهد، مردم سوریه همچنان با وضع نامید کننده ای روبرو هستند. جهان باید با اقدام قوی تلاش های خود را افزایش دهد. کودکان سوریه و آینده مردم سوریه نیازمند نشان دادن همبستگی برای کاهش و التیام این رنج هستند.   


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار