مجلس یونان قانون جدیدی را تصویب کرده که در آن به مهاجران گیر افتاده در این کشور اجازه می دهد به ترکیه بازگردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی؛ بر اساس قانون جدیدی که در مجلس یونان تصویب شد، مهاجران غیرقانونی یونان به ترکیه بازگردانده خواهند شد. این قانون بخشی ضروری از برنامه اروپا - ترکیه برای محدود کردن سیل مهاجران غیرقانونی به اروپا است. قرار است اولین مهاجران بازگشتی روز دوشنبه وارد ترکیه شوند.

این قانون در مجلس یونان با 169 رای موافق از مجموع 300 رای تصویب شد.

با این حال نشانه هایی از آماده نبودن دو طرف باعث شده تا سازمان های امداد رسانی نگران وضع مهاجران در ترکیه شوند.

سال گذشته یک میلیون مهاجر و پناهجو از ترکیه وارد یونان شدند. ده ها هزار نفر از پناهجویان پس از بسته شدن مرزهای سایر کشورهای اروپایی در یونان گیر افتاده اند.

بر اساس طرح جدید، مهاجرانی که به صورت غیرقانونی وارد یونان شده اند و نتوانند در این کشور حق اقامت دریافت کنند به ترکیه برگردانده می شوند.

با وجود باقی ماندن تنها دو روز به بازگشت مهاجران، نشانه های کمی از آمادگی در ترکیه مشاهده می شود، در حال حاضر تنها منطقه ای به عنوان محل ثبت تعیین شده که به کلی خالی است. شهروندان محلی نیز در اعتراض به برنامه ساخت کمپ های پناهجویان آماده تظاهرات هستند.

با این حال قایق های مهاجران همچنان در مسیر یونان در حال حرکت هستند. روز جمعه قایقی با 160 پناهجو در سواحل این کشور متوقف شد. 

در گزارشی منتشر شده از سازمان عفو بین الملل، گفته شده ترکیه به اجبار هزاران پناهجو را به سوریه بازگردانده است؛ اما ترکیه این موضوع را رد کرده است.

ترکیه از زمان آغاز جنگ سوریه، 2.7 میلیون پناهجو را پذیرفته است. بیشتر این افراد در کمپ هایی میان مرزهای ترکیه و سوریه سکونت دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار