در حال حاضر به‌استثناي محورهاي مسدود و ممنوع ذيلاَذكر شده،‌ مابقي محورهاي مواصلاتي كشور باز و تردد درآنها به‌روال عادي درجريان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به حجم فزاینده سفر در تعطیلات نوروز 95 و به منظور افزایش ظرفیت تردد در محورهای مواصلاتی، تسهیل در عبور و مرور و ارتقای ضریب ایمنی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های عبور و مرور به شرح زیر اجرا می شود.

عبور و مرور انواع موتور سیكلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراهها و بزرگراهها و محورهایی كه ضرورت ایجاب نماید ممنوع خواهد بود.

- در تمامی محورهای برون شهری كه در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیكی برای انواع تریلر و كامیون اعمال می گردد، عبور و مرور انواع تریلر، كامیون و تانكرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راههایی اعمال می گردد كه مقررات یكطرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

تردد انواع تریلر، كامیون و كامیونت در تاریخ در كلیه محورهای برون شهری كشور ممنوع است.

محور فیروز كوه
تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 08:00 الی ساعت 12:00 ظهر از تهران به قائم شهر و بالعكس ممنوع است.

محور قدیم قزوین – رشت

تردد انواع تریلر و كامیون از از ساعت 12:00 مورخ 95.1.11 الی ساعت 01:00 از قزوین به رشت و بالعكس ممنوع است.

تردد كلیه اتوبوس های كاروان راهیان نور در محورهای فوق ممنوع بوده و مسیر اهواز – اندیمشك – خرم آباد- الیگودرز – اصفهان – شهركرد بعنوان مسیر جایگزین معرفی می گردد.

محدودیت های جابجایی محمولات ترافیكی

جابجایی محمولات ترافیكی كه از قبل پروانه عبور اخذ كرده اند در تمامی راه های اصلی برون شهری از ساعت 07:00 تا ساعت 24:00 ممنوع می باشد. شایان ذكر است صرفاً برای محمولات ترافیكی اضطراری دارای ضرورت ملی حسب تشخیص مراجع صادر كننده مجوز عبور محموله صادر می گردد.

- محدودیت های خودروهای ترانزیت حامل مواد سوختی
ورود كلیه خودروهای ترانزیت حمل مواد سوختی به داخل كشور از ساعت 07:00 الی ساعت 24:00 ممنوع می باشد، مضافا به اینكه خودروهای مذكور در سایر ایام محدوده زمانی نوروز سال 1395 صرفا در ساعات روز، مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل های ایمن بین راهی خواهند بود و وسایل مذكور از مقررات مندرج در ردیف 2 بند الف – كلیات ( درصفحه یك) مستثنی است.

 اعمال محدودیت های پیش بینی نشده

در صورت نیاز به اعمال محدودیت های پیش بینی نشده در محورهای تحت پوشش استانها به منظور كنترل و تنظیم عبور و مرور وسایل نقلیه روسای قرارگاههای پلیس راه استان با هماهنگی پلیس راه ناجا و بصورت مقطعی و منطقه ای تصمیمات مقتضی اتخاذ می نمایند.

براساس تصاوير دريافتي از دوربينهاي نظارتي،سامانه‌های ترددشمار وگشتهای شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به‌استثناي محورهاي مسدود و ممنوع ذيلاَذكر شده،‌ مابقي محورهاي مواصلاتي كشور باز و تردد درآنها به‌روال عادي درجريان است. طي شبانه ‌روز گذشته، كل تردد ثبت ‌شده براساس آخرين اطلاعات دريافتي از 1735 ترددشمار فعال درمحورهاي برون‌شهري، نسبت به روز قبل 8.2 درصد افزايش را نشان مي‌دهد. همچنين سهم وسايل نقليه سنگين 10 درصد ، اوج تردد بين ساعات 17 الي 18 وكمترين تردد بين ساعات 4 الی 5 صبح صورت پذيرفته كه هموطنان عزيز با آگاهي از اين موضوع مي‌توانند ساعات مناسب‌تري را براي سفر انتخاب نمايند.

محورهاي داراي بيشترين تردد طي 24 ساعت گذشته:

1

آزادراه کرج - تهران

البرز

6272

2

آزادراه قزوين - کرج

البرز

5447

3

آزادراه تهران - کرج

البرز

3889

4

آزادراه  زنجان- قزوين

قزوين

3484

5

آزادراه قم - تهران

تهران

3277

6

آزادراه کرج - قزوين

البرز

2694

7

اراک - قم

قم

2641

8

آزادراه ساوه - تهران

تهران

2605

9

پاکدشت - تهران

تهران

2476

10

جاجرود - تهران

تهران

2226


ممنوعيت تردد بدليل مداخلات جوي:

1- محور پونل - خلخال ، واقع در استان های گیلان و اردبیل ، از ساعت 14 مورخ 14 آذر 94 تا اطلاع بعدی ، بدليل بارش شدید برف وکولاک ، مسدود می باشد.

2محور شمشک – دیزین ، واقع در استان هاي تهران و البرز ، از ساعت 14:00 مورخ 8 آبان 94 تا اطلاع بعدی ، بدليل بارش شديد برف و نبود ايمني كافي ، مسدود می باشد.

3محور سروآباد- پاوه ، واقع در استانکردستان، از ساعت 22:00 مورخ 7 آبان 94 تا اطلاع بعدی ، بدليل بارش شدید باران ، ریزش کوه و نبود ایمنی کافی ، مسدود می باشد.

4- محور گنجنامه-تویسرکان ، واقع در استان همدان ، از مورخ 20 آبان 94 تا اطلاع بعدی ، با توجه به شرایط جوی و صعب العبور بودن مسیر مسدود اعلام می گردد.

5- محور رودان-بندرعباس(مسیررفت) ، واقع در استان هرمزگان ، از مورخ 12 فروردین 95 تا اطلاع بعدی ، بدليل ریزش کوه مسیر مسدود وهدایت بار ترافیکی ازمسیر برگشت به صورت دوطرفه امکان پذیر می باشد.

ممنوعيت تردد به‌تفكيك يا اولويت وسايل نقليه:

در محور كرمان ـ راين ـ حسين آباد ـ جيرفت(ساردوئيه ـ جيرفت)، واقع در استان كرمان به‌دليل مداخله با ترافيك شهري‏ و تردد در جاذبه‌هاي گردشگري و عبور 23 كيلومتري از مسير فرعي، تردد خودروهاي سنگين و حاملين فرآورده‌هاي نفتي ممنوع و مسير جايگزين محور ترانزيت كرمان ـ دهبكري ـ جيرفت ، معرفي مي‌گردد. تردد وسايل نقليه سواري در محور فوق بلامانع است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار