رییس فدراسیون تنیس روی میز گفت: در مسابقات هنگ کنگ چشم امید به کسب 2 ورودی المپیک در بخش بانوان و آقایان داریم.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز در گفت و گو با رادیو درباره شرایط اردوها و آماده سازی ورزشکاران برای کسب سهمیه المپیک گفت: ملی پوشان تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته اند. امیدوارم در هفته پایانی تمرینات، ورزشکاران به هدفی که مد نظر مربیان است برسند. وزیر ورزش به همراه سجادی به زودی از اردو بازدید خواهند کرد.رقابت های کسب سهمیه المپیک از 25 تا 29 ماه جاری در کشور هنگ کنگ برگزار می شود.
وی در پاسخ به این پرسش که چشم انداز شما برای کسب سهمیه چند نفر است؛ اضافه کرد: در بخش آقایان و بانوان حداکثر دوسهمیه را می توان کسب کرد. دوره قبل، ما برای اولین بار یک سهمیه در بخش مردان و یک سهمیه در بخش بانوان گرفتیم اما مشکلی که وجود دارد این است که در این دوره دیگر میزبان نیستیم. در این دوره براساس رنکینگ جهانی باید سهمیه آقایان را کسب کنیم اما در بخش بانوان کار کمی سخت تر است اما امیدواریم با تمریناتی که ورزشکاران دارند، بتوانیم سهمیه بانوان هم بگیریم و 2 سهمیه را کسب کنیم.
قارداشی در خصوص طرح امیدها "هوپز" بیان کرد: فدراسیون جهانی در بخش توسعه تنیس روی میز فعالیت های بسیار خوبی داشته است؛ از طرح هوپس که در رده های سنی پایه است گرفته که مطمئنا موجب ارتقا رده های سنی پایه می شود تا مسابقات پیشکسوتان و بزرگسالان جهان. شمس به نمایندگی از کشورمان به همراه پدرش که مربی اوهم هست در رقابت های قطر شرکت خواهد کرد. خوشبختانه افشین بدیعی، هموطن ما، مسئولیت توسعه تنیس روی میز آسیا را به عهده دارد. اگر این طرح که فدراسیون جهانی چند سالی است آن را شروع کرده ادامه داشته باشد، شاید باعث شود که قدرت تنیس روی میز دنیا که به طور مطلق در اختیار چینی ها و کشورهای جنوب شرق آسیا است، تقسیم شود و کشورهای دیگر هم بتوانند شانس بیشتری برای کسب مقام های قهرمانی، مدال های المپیکی و جهانی داشته باشند.
رییس فدراسیون تنیس روی میز در پاسخ به این سوال که آیا افت رنکینگ و رتبه بازیکنان تنیس روی میز کشورمان در رتبه بندی جهانی شما را نگران نمی کند اظهار کرد: باید به ما کمی فرصت داده شود. علاوه بر نوشاد عالمیان که در سال های گذشته نفر اول بود و حالا افت رنکینگ دارد دیگرملی پوشان هم درجا زدند. اما نیما عالمیان رشد خوبی داشته است تا حدی که اکنون نفر اول کشور در رنکینگ جهانی است. در فیدگذاری مسابقات هنگ کنگ که بر اساس آخرین رنکینگ جهانی صورت خواهد گرفت،نیما به عنوان اولین نفردر جدول فید گذاشته می شود.


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار