پاکستان اتهامات مقام‌های دولت افغانستان مبنی بر حمایت استخبارات نظامی آن کشور از گروه طالبان را رد کرده است. اسلام آباد گفته که آن کشور تلاش دارد تا جنگ در افغانستان خاتمه یابد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد نفیس ذکریا، سخنگوی وزرات خارجه پاکستان، در یک کنفرانس خبری اتهامات دولت افغانستان مبنی‌بر حمایت آی‌اس‌ای از طالبان را بی‌اساس خواند.

به گزارش صدای امریکا، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: «مایه تاسف است که چنین اظهارات بی اساس، بر خلاف واقعیت‌ها بیان می‌شود. پاکستان با عزم و اراده کامل در برابر دهشت افگنی و تندروی می جنگد.»

مقام‌های پاکستانی حضور تروریستان طالب را در میان حدود سه میلیون مهاجرین افغان تایید کرده‌اند. این مقام‌ها می‌گویند حالا تندروان طالب یا دو باره به مناطقی رفته‌اند که تحت کنترول طالبان افغان قرار دارد و یا تحرکات طالبان در پاکستان به صورت موثر محصور شده است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان می‌گوید که عملیات نظامی گسترده بر ضد گروه‌های دهشت افگنی راه‌اندازی شده و بخشی از این عملیات نظامی مناطق سرحدی با افغانستان را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

آقای ذکریا گفت: «ما بدون قایل شدن هر گونه تبعیض، مصروف عملیات بر ضد دهشت افگنان استیم. دهشت‌افگنی یک دشمن مشترک است و در جنگ بر ضد این پدیده، ما نیاز به همکاری و تشریک مساعی داریم—نه تقابل و رویا رویی. وارد کردن اتهامات و مقصر دانستن یکدیگر، دهشت افگنان و اشرار را تقویت خواهد کرد.»

مسعود اندرابی سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی، هفته گذشته در مجلس نمایندگان گفت که سازمان استخبارات پاکستان از طالبان حمایت می‌کند و این گروه می‌خواهد در سال جاری جنگ در افغانستان را گسترش دهد.
انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، پاکستان ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.