رئیس جمهور فرانسه و دبیر کل سازمان ملل در حاشیه نشست امنیت هسته‌ای در واشینگتن دیدار و درباره اوضاع سوریه گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، و بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، در حاشیه نشست امنیت هسته ای در واشینگتن دیدار و گفتگو کردند.

کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) با انتشار گزارشی اعلام کرد فرانسوا اولاند، که برای شرکت در نشست امنیت هسته ای به واشینگتن سفر کرده است، در حاشیه این نشست با دبیر کل سازمان ملل متحد دیدار و درباره موضوعات مختلف از جمله نشست امضای توافق نامه پاریس که برای بیست و دوم آوریل در نیویورک پیش بینی شده است، گفتگو و تبادل نظر کرد. بان کی مون و فرانسوا اولاند اعلام کردند اکثر کشورهای عضو سازمان ملل در سطح عالی در این نشست شرکت خواهند کرد.

رئیس جمهور فرانسه در این دیدار با اشاره به مناقشه سوریه از تلاشهای استفان دی میستورا، فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل، قدردانی کرد. اولاند تصریح کرد آتش بس در سوریه باید به طور کامل توسط تمام طرفهای دخیل در مناقشه رعایت گردد. همه طرفهای درگیر در بحران سوریه و کشورهای مسئول باید از این آتش بس برای ایجاد یک روند واقعی انتقال سیاسی استفاده کنند. 

طبق بیانیه الیزه، فرانسوا اولاند بار دیگر در دیدار با بان کی مون «حملاتی را که ارتش سوریه به حومه دمشق انجام می دهد،» محکوم کرد.

بان کی مون و فرانسوا اولاند همچنین از موفقیت هایی که نیروهای صلحبان بین المللی تثبیت اوضاع مستقر در جمهوری آفریقای مرکزی موسوم به مینوسکا و نظامیان فرانسوی مستقر در این کشور (سانگاری) در مبارزه با ناامنی کسب کرده اند، ابراز خرسندی کرد.

طبق بیانیه الیزه، دو طرف در این دیدار از این که نیروی مینوسکا و سانگاری جلو کشتارهای جدید را در جمهوری آفریقای مرکزی گرفته، به بهبود امنیت در این کشور کمک کرده و زمینه را برای برگزاری شفاف و دموکراتیک انتخاباتی تکثرگرا در این کشور آفریقایی فراهم کردند، ابراز خشنودی کردند.

فرانسوا اولاند و بان کی مون در رابطه با اتهامات متعدد سوء استفاده جنسی از سوی صلحبانان بین المللی و نظامیان فرانسوی در جمهوری آفریقای مرکزی، بر اراده مشترک خود برای روشن کردن کاملا قضایا و مجازات عاملان احتمالی این جنایات تاکید کردند.

در بیانیه الیزه آمده است:" این گونه رفتارها ارزش و ماموریت نیروهای مسئول تثبیت اوضاع را به خطر می اندازد. هر بار که چنین اتهاماتی مطرح شده است فرانسه به سرعت به دستگاه قضایی متوسل شده است تا مجازات های سنگین بر ضد عاملان آن اعمال گردد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار