معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،مجید محنایی با اشاره به نام‌گذاری سال 95 به‌نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" از سوی مقام معظم رهبری گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جدید در حرم مطهر امام رضا (ع) برای عبور از رکود و رونق اقتصادی باید عملیاتی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سخنان مهم مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید و همچنین بیانات ایشان در جمع زائرین و مجاورین حرم رضوی تصریح کرد: از میان سخنان و رهنمودهای معظم‌له می‌توان به 10 اقدام اساسی برای نجات اقتصاد اشاره کرد.

وی عنوان کرد: شناسایی و تمرکز بر فعالیت‌ها و زنجیره‌های اقتصادی مزیت‌دار، زنده کردن تولیدات داخلی، پرهیز از واردات تضعیف کننده‌، دانش‌بنیان کردن بخش‌های مهم و حساس اقتصادی، پرهیز از هدر دادن منابع مالی که پس از برجام باید وارد کشور شود، احیای بخش‌های اقتصادی که قبلا در آن سرمایه‌گذاری شده است، مبارزه جدی با فساد، ویژه‌خواری و قاچاق، نگاه ویژه به صنایع متوسط و کوچک و انتقال فناوری در معاملات خارجی 10 اقدام اساسی برای نجات اقتصاد کشور است.

این مسئول با اشاره به اقدامات مدنظر استان برای عملی کردن منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی از تشکیل ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و بیان کرد: فعال شدن این ستاد از اولویت‌های اصلی استان در سال جاری است.

محنایی اضافه کرد: تمامی اعضای تیم اقتصاد استان اعم از دستگاه‌های اجرایی نظیر صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اتاق بازرگانی، اقتصاد و دارایی، بانک‌ها و همین‌طور فرمانداران شهرستان‌ها در حد اختیارات و مسئولیت‌ها و حتی فراتر از آن نسبت به اجرایی شدن 10 اقدام اساسی اقتصاد مقاومتی در حوزه مسئولیت خود و همچنین تدوین برنامه عملیاتی اقدام لازم را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و تشکیل ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی از سوی هیئت دولت، وظیفه همه مسئولان و مدیران اقتصادی استان اجرای منویات رهبری در سال جاری و سال‌های آینده است.

وی با اشاره به تأثیرات مثبت عملی کردن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در استان گفت: با اجرایی و عملیاتی کردن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، استان می‌تواند با تکیه بر توانایی‌های خود از رشد مستمر و پایدار برخوردار باشد و در برابر شوک‌های اقتصادی نیز مقاوم باشد، ضمن اینکه درون‌زا و برون‌گرا بودن، دانش‌بنیادی، عدالت‌محوری و مردم‌محور بودن از خصوصیات اقتصاد مقاومتی است.

این مسئول تصریح کرد: دولت در اولین روزهای کاری سال جاری ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی را در راستای اجرایی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری تشکیل داد که در استان نیز در اولین فرصت ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی تشکیل و برنامه‌های عملیاتی اقتصاد مقاومتی تدوین می‌شود.

انتهای پیام/ ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.