فدراسيون فوتبال افغانستان اعلام کرده که با همکاری شرکت هومل(Hummel ) دانمارک، لباس ويژه براي تيم ملي فوتبال مردان و زنان اين کشور طراحي کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛بر روي پيراهنهاي تيم ملي مردان و زنان افغانستان عکس شير طراحي شده که فدراسيون فوتبال افغانستان گفته به دليل جذابيت آن است.
پيراهن تيم ملي فوتبال افغانستان براي زنان و مردان در دو رنگ قرمز و سفيد طراحي شده است.

کريستين سندي، رئيس شرکت هومل درباره اين لباس گفته که زنان افغانستان مجبورند و يا بسياري از آنها ميخواهند حجاب داشته باشند.

او گفته است که اين شرکت يک لباس شيک و عالي را براي فوتبال زنان افغانستان طراحي کرده و ميخواهد که به اين ترتيب دختران افغانستان به ورزش تشويق شوند.

او در ادامه افزوده که اين شرکت در کل، فوتبال افغانستان را در بخش لباس حمايت ميکند.
سيد علي کاظمي، سخنگوي فدراسيون فوتبال افغانستان به بيبيسي گفت که هدف از طراحي اين لباس فراهم کردن لباس پوشيده به دختران است و اين به معني اجباري کردن استفاده از لباس پوشيده در فوتبال افغانستان براي زنان نيست.

قبلا از اين نيز شماري از زنان فوتباليست افغانستان در مسابقات داخلي و خارجي گاهي نيمهپوشيده به ميدان ميآمدند.

تيم ملي فوتبال زنان افغانستان در سالهاي گذشته رشد قابل ملاحظه اي داشته است. اين تيم در مسابقات بانوان کشورهاي جنوب آسيا براي نخستين بار در سال 2010 در بنگلادش حضور داشت و نتوانست از مرحله گروهي اين رقابتها صعود کند.

در سال 2012 در سريلانکا توانست با شکست چهار بر صفر بر پاکستان، تساوي مقابل مالديو به مرحله نيمه نهايي راه يابد و مقام چهارم را در اين مسابقات به دست آورد.

تيم ملي فوتبال زنان افغانستان قبل از حضور در مسابقات کشورهاي جنوب آسيا در سال 2012 در يک ديدار دوستانه به مصاف تيم زنان قطر در شهر دوحه رفت و توانست اين تيم را با نتيجه دو بر صفر شکست دهد.

اين تيم در سال 2014 در مسابقات زنان کشورهاي جنوب آسيا با توجه به اينکه 9 بازيکن اين تيم از ميان افغانهاي مقيم کشورهاي ايران، آمريکا و اروپايي انتخاب شده بودند و 11 بازيکن ديگرش از باشگاههاي فوتبال در داخل افغانستان، نتوانست نتيجه قابل قبول کسب کند.

تيم افغانستان با شکست سنگين از حريفانش بنگلادش، مالديو و هند مرحله گروهي را ترک کرد.
انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، لباس ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار