سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی از افزایش 12 درصدی ورود مسافران به استان از مسیر هوایی خبر داد و آمار کلی مسافران را بیش از 10 میلیون نفر اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری شمار مسافران نوروزی استان از 25 اسفند تا 12 فروردین را ۱۰ میلیون و ۲۰۹ هزار و 629 مسافر اعلام کرد.

محمد حسن واحدی افزود: از این تعداد شش میلیون و 662 هزار و 131 نفر مسافران مشهد الرضا (ع) بوده اند. 

وی وسیله نقلیه شخصی را عمده ترین وسیله تردد مسافران دانست و گفت: هشت میلیون و 505 هزار و 340 نفر با وسایل نقلیه شخصی به این استان وارد شدند که مقصد پنج میلیون و 216 هزار و 408 نفر آنان مشهد بوده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای استان را نیز یک میلیون و 22 هزار و 685 نفر اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد کاهش داشته اند.

واحدی گفت: از این تعداد 764 هزار و 964 نفر زائرین حرم مطهر رضوی و مسافران مشهد بوده اند.

وی همچنین تعداد مسافران ورودی به مشهد با سیستم حمل و نقل ریلی را 464 هزار و 500 مسافر اعلام کرد که این تعداد نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش داشته است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: ناوگان هوایی هم 217 هزار و 167 مسافر را به این استان انتقال داد که از این تعداد 216 هزار و 259 نفر به فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد وارد شدند.

واحدی از افزایش 12 درصدی مسافران هوایی استان در ایام نوروز خبر داد و گفت: خراسان رضوی از پرترددترین استان های کشور است که تا دو روز قبل حدود 9 میلیون تردد در جاده های آن ثبت شد و عمده آن مربوط به خودروهای شخصی بوده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.