توهم خروج از رکود بازار مسکن در سال 95 / کاهش 52 درصدی ارزش فلزات

چند وقتی هست که بازار مسکن با رکود دست و پنجه نرم می کند و از همین روی صنایع وابسته را نیز درگیر کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر به قصد خرید مسکن گشتی در آژانس ها مسکن شهر بزنید و یا به هر دلیلی این روزها به دنبال فروش ملک مسکونی بودید حتما با واژه " رکود مسکن" مواجه شده اید.

بازار مسکن در طی سال های اخیر شاهد فراز و فرودهایی در قیمت ها بوده که این امر موجب نوساناتی هم در صنایع وابسته به مسکن شده است، در این راستا خبرهایی مبنی بر رونق این بازار به گوش می رسد به همین منظور نظر کارشناس اقتصادی را در این زمینه جویا شدیم و همچنین اوضاع بازار آهن که یکی از صنایع وابسته به این صنعت است را در این گزارش مورد ارزیابی قرار دادیم.
 
**خروج از رکود مسکن حداقل دوسال زمان لازم دارد

غلامرضا کیامهر، کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تثبیت وضع اقتصادی کشور رونق اقتصادی را به همراه خواهد داشت، یکی از بخش‌های موثر در اقتصاد کشور صنعت مسکن و ساخت و ساز است که ثبات اقتصادی در رونق آن بسیار تاثیرگذار است.

وی درخصوص اینکه برخی کارشناسان معتقدند که بازار مسکن در سال 95 از رکود خارج می‌شود اظهارداشت: خروج از رکود بازار مسکن در سال 95 توهمی بیش نیست چرا که بر اساس فرمول‌های اقتصادی حداکثر 2 سال زمان لازم است تا رونق به این بازار بازگردد.

کیامهر اظهار داشت: اگر تا یکسال آینده شاهد بهبود اقتصادی در کشور باشیم می توان امید  داشت تا شاهد تغییرات اساسی در وضعیت مسکن نیز باشیم.

** بازار آهن دچار ضعف در فروش محصولات گشته است

محمد آزاد رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد و فلزات تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص وضعیت صنعت آهن  گفت: 50 درصد آهن‌آلات تولیدی در حوزه ساختمانی و طرح‌های عمرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در دو سال گذشته که کشور شاهد رکود بازار ساخت‌و‌ساز مسکن بوده ضعف آهن‌فروشان نیز همانند بسیاری از واحدهای صنفی دیگر وابسته به مسکن دچار مشکل در فروش محصولات خود شده است.

وی اظهار داشت: طبق آمار شهرداری سالانه شاهد کاهش بیش از 60 درصد پروانه‌های ساختمانی هستیم که این بدان معنا است که ساخت‌و‌ساز به همین میزان کاهش یافته و علاوه بر مشکلات داخلی کاهش قیمت‌های جهانی هم بر رکود بازار تاثیر گذاشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد و فلزات تهران در پایان عنوان کرد: این کاهش قیمت تا جایی ادامه یافت که ارزش فلزات در کمتر از یک سال حدود 52 درصد کاهش یافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۵ آبان ۱۳۹۵
علت اصلی رکود مسکن قیمتهای حبابی و2 تا3 برابرشدن زمین ومسکن در اواخر سال 91 وسال92 می باشد.که یکدفعه افسار گسیخته بود. ولی متاسفانه کسی به این موضوع توجهی نمی کند.با وام که نمیشه رکود را بشکنیم بلکه باید قیمتهای نجومی را پایین بیاورید تا قدرت خرید مردم فاقد مسکن بالا برود و بتوانند خانه بخرندورکود شکسته شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۰۴ آبان ۱۳۹۵
وقتی دوسه ساله روکود مسکن را داریم . یعنی اینکه مردم قدرت خرید ندارند حتی دررکود . هیچ راه حلی هم وجود نداره . مگر اینکه حقوقها بره بالا وام با پایین تر سود داده بشه و فروشندگان از سود ۱۰۰ درصدی بگذرند و با سود کمتری واحدهاشونو به فروش بروسونند .
Hong Kong
ناشناس
۱۴:۰۴ ۳۰ تير ۱۳۹۵
رکود این دفعه بازار متفاوت از همیشه است و حتی با وام و کاهش سود سپرده های بانکی هم اتفاق خاصی نخواهد افتاد. دلیل اولش هم افزایش غیر واقعی قیمت ها در سال 91 و ایجاد فاصله زیاد با درآمد و بودجه مردم است.
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
تصميم وحركت براي سال ٩٥
Germany
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
همین آلان مسکن تهران قیمت هاش به نصف برسه اون وقت چه کسی سراغ مسکن مهر میره؟ چه بلایی سر جمعیت تهران میاد؟
کشور های توسعه یافته همه شهراشون قدرتمنده نه فقط پایتختشون
متاسفانه در ایران به کالایی که نباید به عنوان ثروت دیده بشه بیشترین تمرکز روی مسکن انگار درد صنعت ما فقط مسکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
وقتی دولت عوارض شهرداری رو پنج برابر میکنه درنتیجه تمام صنایع مربوط به ساختمان دچار رکود میشه و بالطبع قیمت تمام شده مسکن و قیمت فروش بالا میره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
پس از کم شدن سود بانکها یکی از بازارهای جایگزین مسکن است
Germany
فرهاد
۱۳:۵۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
هیچ سود بانکی کم نشده فقط اسم حسابها عوض شده و تمام بانکها به نوعی سودهای بالا را توجیه میکنند....یکی اسمشو میذاره صندوق سرمایه گذاری ، دیگری هبه سود و .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
ارائه وامهای جدید به فروردین 95 موکول شده و خریداران مصرفی برای استفاده از این وامها خریدشان را به سال 95 موکول کرده اند.
Germany
فرهاد
۱۳:۵۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
امکان رونق وجود ندارد...وامهای جدید غیرقابل بازپرداخت هستند مگر برای طبقه مرفه...و طبقه مرفه هم با وام کاری نداره که بخواهد چندین برابر پس بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
چون همه مردم چندین دهه است که متقاعد شده اند ،
"رونق بازار مسکن" مساوی است باگرانتر شدن قیمتها، این بازار همچنان در رکود خواهد ماند.
Germany
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
تا وقتی حباب قیمتی در بخش مسکن از بین نرود رونقی در این بخش نخواهیم داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
حبابی دیگه نمونده!
Germany
فرهاد
۱۳:۴۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
منظور از حباب قیمتی مربوط به بخش زمین مسکن هم میشه....قیمت زمین بسیار بالاست و قیمت تمام شده مسکن بالا درمیاد و بدلیل توان مالی کم قشر کم درآمد حالا حالاها دنبال رونق در این بخش نباشید
Germany
فرهاد
۱۳:۴۷ ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
فرض کنید مسکن گرون بشه مطمئن باشید رکود 100 برابر میشه دیگه چه فقیر چه غنی قدرت خرید ندارند.مخصوصا ثروتمندان هم دوست ندارن تو مسکن پولشون بخوابه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
قیمت تمام شده مسکن پایین است قیمت زمین بالاست و توان خریداران کم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
اگر سازنده گان به جای سود ۱۰۰ درصدی به سود کمتری قانع بشوند رونق به بخش ساخت و ساز برمی گردد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
در دو سال زمان ساخت سود 20 درصد شده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
وقتی سطح درآمدی کارگران وکارمندان را باقیمت مسکن که عمده آن مربوط به قیمت زمین میباشد و نه مصالح به کاررفته در ساخت آن مقایسه کنیم متوجه میشویم که رکود به دلیل متناسب نبودن درآمد متقاضیان با قیمت های خیلی بالای عرضه مربوط می باشد و تا درآمد به هزینه و قیمت مسکن نزدیک نشود امکان رونق در این بخش وجود نخواهد داشت.
Germany
فرهاد
۱۳:۴۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
با توجه به اینکه قدرت خرید سال به سال کاهش پیدا میکنه بنابراین نباید منتظر رونق در بخش مسکن بود
آخرین اخبار