استقلال تهران درحالی تا پایان هفته بیست و سوم صدرنشین لیگ برتر شد که کاپیتان این تیم نقش عمده‌ای دراین موقعیت آبی پوشان داشت.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان تیم فوتبال استقلال که در دو فصل گذشته لیگ برتر نتایج نه چندان قابل قبولی گرفته بود،  با قرار گرفتن در رتبه‌های پنجم و ششم جدول حتی به لیگ قهرمانان آسیا هم صعود نکرد اما در لیگ پانزدهم چهره متفاوتی داشت.
 
آبی پوشان پایتخت پس از جدایی امیر قلعه نویی و بازگشت پرویز مظلومی چهره متفاوتی به خود گرفتند؛ هر چند قلعه نویی پر افتخارترین مربی استقلال در لیگ برتر به شمار می‌آید اما حاشیه‌هایی که این مربی با چند ستاره استقلال از دیرباز داشت باعث کوچ مهره‌های کلیدی، استقلال به دیگر تیم‌های ایرانی و خارجی شد.
 
 آندرانیک تیموریان، مهدی رحمتی و جواد نکونام سرشناس‌ترین بازیکنانی بودند که پس از اختلاف با ژنرال، عطای پیراهن آبی را به لقایش بخشیدند و سراز تیم‌‌های دیگر درآوردند. 

در این میان جدایی مهدی رحمتی از استقلال و حضورش در پیکان به زعم بسیاری از کارشناسان فوتبال ایران بیشترین لطمه را به پرافتخارترین تیم باشگاهی ایران در آسیا زد.  
 
رحمتی که به دلیل درگیری‌اش با نزدیکان امیر قلعه نویی از استقلال جدا شد، همچنان یکی از بهترین‌های لیگ ایران حتی در پیکان به حساب می‌آمد. هرچند این تیم به دسته پایین‌تر سقوط کرد. اما رحمتی در پیکان نوسان کمی داشت.
 
**پایان حکومت ژنرال در استقلال و بازگشت رحمتی
 
کاپیتان و سنگربان استقلال هرچند از جمع آبی‌ها جدا شد اما همواره خود را یک استقلالی تمام عیار می‌دانست پس از کنار گذاشتن قلعه نویی از استقلال فرصتی به وجود آمد تا رحمتی یک بار دیگر به خانه آبی ها بازگردد.
 
استقلال که در غیاب رحمتی از محسن فروزان در چارچوب دروازه خود استفاده کرده بود با بازی‌های متوسط این دروازه بان خیلی زود دلش برای درخشش رحمتی تنگ شد. 

با شروع لیگ پانزدهم و حضور پرویز مظلومی روی نیمکت استقلال فروزان از این تیم کنار گذاشته شد تا رحمتی دوباره به خانه خود بازگردد و دست بر قضا دوباره با وحید طالب‌لو که سالیان نه چندان دور در استقلال با او رقابت می‌کرد هم تیمی شود.
 
رحمتی خیلی زود با استقلال هماهنگ شد و با به نمایش گذاشتن چهره‌ای پرفروغ از خود بارها منجی آبی پوشان شد تا تیم مظلومی با درخشش کاپیتان رقیبان را یکی پس از دیگری از پیش رو بردارد و در رقابتی نزدیک با استقلال خوزستان آسمان لیگ را آبی آبی کند.

رحمتی در دربی هشتاد و یکم هم بی‌تردید بهترین بازیکن تیمش بود. وی در آن دیدار بارها و بارها یک تنه مقابل یورش‌های سرخ پوشان ایستاد و قفل محکمی بر سنگر استقلال زد.
 
 به جرات می توان گفت اگر رحمتی در شهرآورد هشتاد و یکم حضور نداشت استقلال متحمل شکستی سنگین و تاریخی برابر حریف دیرینه خود می‌شد؛ اما رحمتی تا واپسین ثانیه‌ها سنگرش را حفظ کرد و اگر خوش اقبالی شاگردان برانکو نبود می‌توانست استقلال را به بیست و پنجمین بردش در تاریخ دربی‌های پایتخت برساند.
 
 نمایش بی‌ نظیر کاپیتان استقلال حتی باعث شد محسن بنگر هم لب به تحسین او بگشاید و در صفحه اجتماعی‌اش از رحمتی به عنوان دلیل اصلی نباختن آبی‌ها یاد کند.  
 
**رحمتی و آتش زدن آرزوهای نفت
 
بازی‌های درخشان رحمتی به لیگ برتر ختم نشد و رحمتی در بازی یک چهارم نهایی جام حذفی که استقلالی‌ها به هدر رفتن دو پنالتی همه چیز را از دست رفته می‌دیدند، نمایش خیره کننده رحمتی به داد مظلومی و شاگردانش رسید.

سنگربان استقلال با مهار سه پنالتی یک تنه تیمش را به فینال جام حذفی رساند تا استقلال پس از دو فصل ناکامی آستانه فتح یک جام و آسیایی شدن قرار بگیرد.

کاپیتان و سنگربان آبی پوشان همچنان به درخشش خود ادامه می‌دهد.  

رحمتی در هفته بیست و یکم در روزی که استقلال مقابل گسترش فولاد تبریز کارش گره خورده بود، بازهم فرشته نجات تیم خود شد.
 
 در اواسط نیمه نخست بود که تبریزی‌ها با بی‌تجربگی امید نورافکن مدافع جوان استقلال به یک پنالتی بادآورده رسیدند و ابراهیمی پشت این ضربه ایستاد تا هشتاد و پنج هزار تماشاگر مشتاق استقلال و میلیون‌ها بیننده تلویزیون به دوئل کاپیتان‌های دو تیم چشم بدوزند.
 
 هر چند رحمتی پیش از ضربه بازیکن حریف حرکت کرده بود اما با انعطاف بدنی خوب بود و در دو مرحله ضربه چیپ ابراهیمی را از آن خود کرد و چند دقیقه بعد استقلال با ضربه سجاد شهباززاده سنگر شاگردان کمالوند رافر و ریخت، بدون شک این حرکت رحمتی زمینه ساز پیروزی ارزشمند آبی پوشان و بازگشت استقلال به صدر جدول لیگ برتر شد.
 
رحمتی به یقین یک تنه ضعف‌های بسیاری از استقلال را پوشش داده است تا مظلومی به اتکا به این مهره کلیدی خود در اندیشه فتح لیگ برتر و جام حذفی باشد. آرزویی که با حضور صخره‌ای به نام رحمتی در سنگر پسران آبی محال نیست.

انتهای پیام/
برچسب ها: رحمتی ، استقلال ، پیکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
ازباشگاه خبر نگاران خیلی ممنونم امید به خدا که درسال جدید موفق پیروز باشید
آخرین اخبار