حدود هزار نفر از آوارگان با برگزاری تظاهرات در آتن از مقامات دولت یونان خواستند مرزهای کشور را باز کنند و شرایط اسفبار اقامت آنها را بهبود بخشند.

به گزارشگروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، حدود هزار نفر از جمله صدها آواره که اکثرشان افغان بودند چهارشنبه شب با برگزاری تظاهرات در آتن از مقامات دولت یونان خواستند مرزهای کشور را باز کنند و شرایط اسفبار اقامت آنها در یونان را بهبود بخشند.

تظاهرکنندگان که به زبان انگلیسی شعار می دادند و بیشتر آنها از بندر پیره نزدیک آتن آمده بودند، فریاد می زدند:" ما می خواهیم آزاد باشیم، ما خواستار عدالت هستیم" این تظاهرات به دعوت گروههای چپ که از آوارگان حمایت می کنند و همچنین جنبش مبارزه با تهدیدهای نژادپرستانه و فاشیسم برگزار شد.

بر روی یک پارچه نوشته بزرگ که آوارگان معترض حمل می کردند این جمله نوشته شده بود: "اروپا نباید به قلعه تبدیل شود، یونان نباید یک زندان باشد."

از اوایل ماه مارس که مرزهای مقدونیه با یونان بسته شد، هزاران آواره که برای رفتن به کشورهای شمال و غرب اروپا خود را به یونان رسانده اند در این کشور گرفتار شده اند. طبق آمار و ارقام رسمی که یونان منتشر کرده است بیش از پنجاه و یک هزار آواره در حال حاضر در این کشور به سر می برند که یازده هزار و سیصد نفر از آنها در اردوگاه ایدومنی نزدیک مرزهای یونان و مقدونیه و پنج هزار و هشتصد نفرشان در بندر پیره مستقر هستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار