بازتاب حضور زنان شایسته در خانواده به جامعه بازمی‌گردد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: اگر عرصه تنها برای حضور زنان در حوزه‌های علمی فراهم شود ولی ظرفیت شغلی و مدیریتی برای آنان ایجاد نشود، این وضعیت موجب آسیب‌ جدی به زنان جامعه خواهد شد.

سیده‌فرانک موسوی افزود: جایگاه زن در زمان پیامبر(ص) با نازل شدن سوره کوثر مشخص شده است و مفهوم این سوره همان برکتی است که خداوند به پیامبر اعطا کرده که این برکت حضرت فاطمه زهرا(س) بوده است.

وی گفت: احترام ویژه پیامبر به حضرت فاطمه زهرا(س) نشان از نوع نگرش پیامبر و اسلام به جایگاه زن دارد و خداوند از پیامبر می‌خواهد این حرمت و احترام را علنی کند تا الگویی برای جامعه اسلامی باشد.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان افزود: هنگامی که وضعیت و جایگاه زنان را در قبل و پس از انقلاب اسلامی مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که پس از انقلاب زنان دارای بینش سیاسی و اجتماعی فرهنگی شدند .

موسوی گفت: جامعه امروز به آن بلوغ سیاسی و اجتماعی رسیده است و ظرفیت مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان را دارد.

وی افزود: حضور بیش از 60 درصد زنان در دانشگاه‌های کشور تا جایی خوشایند است ولی اگر برای پس از اخذ مدرک زنان برنامه‌ریزی نشود مشکلات فراوانی گریبان‌گیر جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.