قهرمان سنگنوردی ایران گفت: زمزمه‌های حضور ورزش سنگنوردی در المپیک 2020 به گوش می‌رسد ، دوست دارم در این رقابت‌ها شرکت کنم.

 الناز رکابی در گفت‌و گو با خبرنگار  سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: براساس خبرهایی که می‌شنویم قرار است رشته سنگنوردی در المپیک2020 لندن حضور داشته باشد و من هم دوست دارم در این مسابقات شرکت کنم، برای همین تلاش می‌کنم تا آن موقع بدن خود را برای این رقابت‌ها آماده نگه دارم در حقیقت آرزوی هر ورزشکاری است که در المپیک شرکت کند.
 
وی تصریح کرد: در سال 94 یک تجربه جهانی داشتم و آن هم حضور در مسابقات آلمان بود و هدف امسال حضور بیشتر در این رقابت‌ها و کسب تجارب بیشتر است؛ به این موضوع معتقدم هر ورزشکاری که تجربه زیادی در ورزشی خود داشته باشد موفق تر است.
 
رکابی در ادامه گفت: در تعطیلات عید نوروز در طبیعت تمرین کردم تا میزان آمادگی خود را بالا ببرم. 

وی بیان کرد: هر سال سر سفره هفت سین برای سلامتی خانواده و مردم کشورم دعا می‌کنم و از خدا می‌خواهم که در کارهایشان موفق باشند.
 
رکابی تاکید کرد: بهترین خاطره یا شاید هم بدترین خاطره سال 94، این بود که سال  تحویل شده بود ومن هنوز در بازار دنبال سبزه می گشتم برای سفره هفت سین!
 
وی در ادامه گفت: رشته سنگنوردی را از سال 1380 در شهر زنجان آغاز کردم و در کنار این ورزش دوومیدانی هم می‌کنم البته اوایل کوهنوردی می‌کردم.
 
در کنار ورزش مربیگری هم می کنم البته دو سال پیش یخ نوردی هم کرده‌ام، شاید دوباره این ورزش را ادامه دهم.  
 
رکابی اشاره کرد: سنگنوردی ایران در این سالها پیشرفت خوبی داشته است و در همه استانها دیواره وجود دارد وعلاقه مندان تمرین می‌کنند.
 
وی اضافه کرد: سنگنوردی اسم خطرناکی دارد ولی ورزش سالم و ایمنی است، وسایل این ورزش گران هستند و تهیه ابزار آن برای افرادی که از نظر مالی در مضیقه هستند، تا حدود زیادی سخت است با این وجود ورزشی است که علاقه مندان زیادی دارد.
 
رکابی در ادامه گفت: برای اعزام‌های آزاد با هزینه شخصی راهی می‌شویم و در رقابت ها شرکت می کنیم، حامی‌مالی نداریم و این بزرگترین مشکل برای سنگنوردان کشورمان است و نمی دانم چرا‌ آنها از ما حمایت نمی‌کنند.
 
قهرمان سنگنوردی در پایان خاطرنشان کرد: دانشجوی تربیت بدنی هستم ، تامین هزینه‌ها برایم سخت است و امیدوارم حامیان مالی هرچه سریعتر از ورزش ما حمایت کنند تا قهرمانان این ورزش دغدغه‌ فکری نداشته باشند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار