پرکارترین چهره ورزشی هرمزگان با حضور پر رنگ در بیش از ۱۰۰۰ جلسه طی سال گذشته، رکورد دلسوز ترین مسئول ورزشی استان را بدون تردید به او می دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ، فریدون الهامی ، نخستین مدرس والیبال ساحلی کشور با مدرک بین المللی، عضو هیات رییسه سازمان لیگ ایران، مجمع فدراسیون و کمیته توسعه والیبال ساحلی ایران و داور ملی و مربی بین المللی والیبال ساحلی و سالنی کشور است.
الهامی طی سال های ۹۳-۱۳۸۹ به مدت ۴ سال مربی، مترجم و سرپرست تیم های ملی والیبال ساحلی بود و ۴ مقام آسیایی و اقیانوسیه را کسب کرده است. مدیر عامل انجمن خیریه برتر کشور"خاتم النبین"(ص)، عضو موسس مجمع خیرین ورزشیار استان، شورای عالی ورزش هرمزگان،مجمع خیرین استان است و ۳ دوره مدیر برتر ورزش کشور بوده وصعود تیم والیبال آقایان و بانوان استان به لیگ برتر ایران،  گوشه ای از افتخارات مدیریتی وی است. 
او به عنوان فرزند آخر خانواده، ۹ شهریور ماه سال ۱۳۵۰ در بندرعباس زاده شد.  از سال ۱۳۸۴ تا کنون نیز رییس هیات والیبال هرمزگان است، چکیده ای از گفتگو با این مرد ورزش هرمزگان را بخوانید.
 سین:شیرین ترین و تلخ ترین رویداد های ورزشی سال گذشته برای شما و ورزش هرمزگان چه بودند؟
جیم: هیچ چیز برای من  جای حلاوت حضور در جمع خانواده بزرگ  ورزش استان را نخواهد گرفت و البته من نیز،  شیرینی و جذابیت آنرا با چیز دیگری عوض نمی کنم. بزرگترین افتخار  من شاید همین حضور و انجام وظیفه باشد.
سقوط تیم والیبال آلومینیوم المهدی از لیگ برتر به دسته اول بعد از هشت سال حضور در این سطح، یکی از تلخ ترین خاطرات سال ۹۴ جامعه ورزش استان بود که کام هواداران پر تعداد این رشته جذاب را تلخ کرد. ناگفته نماند که درگذشت  ناگهانی عزیزانی از خانواده بزرگ ورزش استان نیز ضایعه غیر قابل جبرانی بود که بسیار متاثر و متاسفم نمود.
سین: بزرگترین دغدغه اهالی ورزش هرمزگان در سال ۱۳۹۴ چه بود؟ آیا این دغدغه امسال هم ادامه خواهد داشت؟
جیم: بزرگترین دغدغه اهالی دلسوز ورزش استان در سال گذشته عدم حمایت صنایع و بنگاه های بزرگ اقتصادی از ورزش هرمزگان بود. این در حالی است که هرمزگان دارای رشته های مستعدی در سطح کشور بوده که می تواند با حمایت اسپانسرهای صنعتی جایگاه خود را در سطوح ملی ارتقاء دهد. تا زمانی که« سند توسعه » ورزش هرمزگان تدوین نشود رشد اصولی و برنامه ای از ورزش شاهد نخواهیم بود. شاید بصورت مقطعی و جرقه ای بعضی از رشته ها ظهوری داشته باشند اما « سند توسعه » چشم اندازی خواهد بود که همه را مکلف به تبعیت از آن نموده و راه توسعه را هموار می نماید.
سین:حال رشته پرطرفدار والیبال استان در سال ۱۳۹۴ چگونه بود؟
جیم:بحمدالله والیبال دارای برنامه های سه مقطعی ( بلند مدت - میان مدت و کوتاه مدت) است که تا کنون از دید کارشناسان والیبال کشور و استان و فدراسیون والیبال یکی از موفق ترین هییت های والیبال کشور می باشد که در بخش های مختلف موفقیت های خوبی را حاصل نموده که ثمره آن پرورش ۱۰ مربی بین المللی،  ۲۰ مربی درجه یک، ۵۰ مربی درجه دو، ۱۵۰ مربی درجه سه،  ۲۰ داور ملی، ۲۵ داور درجه یک، ۶۰ داور درجه دو و ۷۵ داور درجه سه به همراه ۴ ملی پوش والیبال ساحلی که یکی از آنها در سال گذشته در المپیک نوجوانان در کشور چین حضور داشته است. در بخش های مختلف  از جمله توسعه فضای نرم افزاری و سخت افزاری هم موفقیت هایی حاصل شد که ساخت ساختمان اداری و سوییت مهمان را می توان اشاره کرد.
سین: مهترین زمان هایتان را به چه کسانی اختصاص می دهید؟
دوستانی که بنده را می شناسند مطلع اند که بیشترین وقت روزانه خود را به ورزش اختصاص می دهم و هرشب تا ساعت ۱۲ در محل کارم در کنار سایر همکاران مشغول خدمت رسانی به جامعه ورزشی هستیم.
سین : به عنوان مشاور ورزشی استاندار، عملکرد چه شخصیت، تیم، هیات، اداره، رسانه یا شهرستانی را در حوزه ورزش، قابل تقدیر می دانید؟
جیم : عملکرد افراد یا نهادها و سازمانها بصورت نسبی و تکمیلی است. نمی توان موفقیت را به پای یک نفر نوشت یا عدم موفقیت را به کسی دیگر نسبت داد.
اما مطمئنا حمایت های کلانی از سوی بزرگان استان در سال جاری شاهد بوده ام که جای تقدیر و تشکر دارد و امید دارم همکاری آنها با ورزش استان استمرار داشته و کاستی های موجود با مساعدت آنها  مرتفع شود. نقش رسانه نقش بی بدیلی در رشد و شکوفایی ورزش هرمزگان در سال ۹۴ بوده که جا دارد از رسانه های دیداری، نوشتاری، گفتاری و مجازی کمال امتنان را داشته باشم.
سین: ریزه کاری های موفقیت ورزش هرمزگان چه هستند؟
جیم: اگر به موفقیت ورزش هرمزگان در برخی از رشته ها و بخش ها بنگریم متوجه می شویم که دو بحث جدی مدیریت موفق و «منابع مالی» عامل موفقیت آنها بوده است. اما در برخی موارد متاسفانه بدلیل نبود یکی از عوامل فوق با وجود پتانسیل و ظرفیت بالا هم موفقیت حاصل نشده است.
سین:تکنیک خوشبختی فریدون الهامی؟
جیم: همه خوشبختی و موفقیت از فضل خداوند بزرگ است.
سین: برای زیباکردن نوروز خود و خانواده یتان چه کار می کنید؟
جیم: سعی می کنم در تعطیلات تمام وقت در خدمت خانواده بوده و به نوعی خلاء حضور خود در طول سال را جبران کنم.
سین:منتظر چه اتفاق بسیار مهمی برای  ورزش هرمزگان در سال ۱۳۹۵ باشیم؟
جیم: هر خبری که موفقیت جوانان هرمزگانی در آن باشد برای بنده و و همه ی مدیران ورزش استان یک اتفاق خوشایند و خوشحال کننده است. امیدوارم در سال جاری تاثیر مثبت حضور بخش خصوصی و صنعتی و دولتی در ورزش را بیشتر و موثرتر شاهد باشیم تا تیم های آقایان و بانوان استان در رشته های مختلف دغدغه حضور در لیگ های کشور را نداشته و"سند توسعه ورزش استان " هم تدوین و اجرایی شود. نکته مهم دیگری که هنوز در هرمزگان محقق نشده، نگاه تخصصی مردان عالی به حوزه ورزش است. اگر ورزش را جزء اولویت های اصلی استان برجسته نموده و مطرح نماییم قطعا چه در حوزه ی ورزش همگانی و چه در بخش های ورزش قهرمانی و حرفه ای موفقیت های بیشتری حاصل خواهد شد.

سین:حرف آخر؟

 جیم: یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبر الیل و النهار یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال.

 

انتهای پیام/

نخستین مدرس والیبال ساحلی کشور:مدیریت ومنابع مالی مشکل ورزش هرمزگاننخستین مدرس والیبال ساحلی کشور:مدیریت ومنابع مالی مشکل ورزش هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار