هاینتس فیشر: مذاکرات برای بازگشت ایران به سامانه سوئیفت در جریان است

رئیس جمهور اتریش گفت امیدوار است همکاری همه طرف‌ها به لغو همه تحریم‌های ایران در موعد مقرر بیانجامد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «هاینتس فیشر» رئیس جمهور اتریش، در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما در وین گفت: معتقدم پس از توافق هسته‌ای ایران، فصل جدیدی در مناسبات میان این کشور و اروپا از جمله اتریش گشوده شده است، 

او در پاسخ به پرسش خبرنگار درباره زمان دقیق لغو تحریم‌های ایران و بازگشت به سامانه سوئیفت گفت: باید به این مسئله توجه داشت که هنوز همه تحریمهای ضدایرانی برداشته نشده‌اند، چون گامها و اقدامات مهمی وجود دارند که باید در مسیر لغو تحریمها برداشته شوند؛ اما در مورد این مطلب آخرتان که به مسئله انجام تراکنشهای مالی بین المللی از طریق سامانه سوئیفت مربوط می‌شد، باید بگویم که اتریش به‌تنهایی نمی‌تواند این تحریم را بردارد و تا آنجا که من می‌دانم اروپا نیز به‌تنهایی نمی‌تواند چنین کند بلکه این جامعه بین المللی است که باید این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهد. در این زمینه آمریکا نیز نقش مهمی دارد.

فیشر افزود: به همین خاطر نمی‌توانم هیچ پیش‌بینی‌ای داشته باشم که این مسئله چه مدت دیگر به طول می‌انجامد؛ اما امیدوارم که همه طرفها به‌طور کامل به توافق پایبند باشند تا در نهایت همه تحریمهای ایران در موعد مقرر برچیده شوند. در مورد سوئیفت باید بگویم که هنوز در این زمینه مذاکراتی در جریان است و در این میان اتریش، عضو بسیار کوچکی در شورای (سوئیفت) به شمار می‌رود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۳ فروردين ۱۳۹۵
حواسشون پرت است
بابا رییس دولت راستگویان روز اجرای توافق فرمودند همین امروز یکشنبه که همه بانکهای دنیا تعطیل هستند حدود 1000 ال سی باز شده است چه برسه حالا که تعطیل نیست این غربی ها همیشه دروغ می گویند والا ما که از رییس جمهور مون اطمینان داریم.
آخرین اخبار