رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شادگان گفت: از 25 اسفند تا روز دوشنبه،تالاب بین المللی شادگان روزانه شش تا هفت هزار گردشگر داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ناظم ثبوتی افزود: حضور بیش از انتظار گردشگران در تالاب بین المللی شادگان و روستای صراخیه نتیجه درایت و اهتمام استاندار خوزستان به تامین زیر ساخت های گردشگری در این روستا است.

وی گفت: ساخت 30 آلاچیق در تالاب شادگان، ساخت پیاده روهای روستای صراخیه که از جاذبه های گردشگری این تالاب است از اقدامات اولیه تامین زیر ساخت های اولیه گردشگری در شهرستان شادگان و این تالاب است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شادگان افزود: در گام نخست تامین زیر ساخت های گردشگری روستای صراخیه و تالاب شادگان انجام شد ولی انتظار گردشگران بیشتر از آن چیزی است که انجام شده است.

ثبوتی گفت: چشم انداز زیبای روستای صراخیه برای گردشگران از جذابیت خاصی برخوردار است و پوشش گیاهی تالاب، نیزار ها، بلم هایی که در بین خانه ها و روستای صراخیه می چرخند و بافت سنتی این روستا همواره نظر گردشگران را به خود جلب کرده است.

هور الفلاحیه یا تالاب بین المللی شادگان از معدود تالاب هایی است که در سازمان بین المللی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است. این تالاب به وسعت 500 هکتار، از تالاب های بزرگ جهان است. رودخانه جراحی بزرگترین تامین کننده آب این تالاب است و پس از آن نهر بحره که از رودخانه کارون منشعب می شود، تالاب شادگان را تغذیه می کنند.

کارون و مدهای خلیج فارس و بارش های منطقه نیز در تامین آب شادگان نقش دارد. تالاب شادگان باقیمانده از تالاب بسیار بزرگی است که زمانی تا هورالعظیم در مرز عراق ادامه داشته و احتمال می رود بخش دور افتاده و جدا شده ای از مجموعه تالاب های گسترده و به هم پیوسته بین النهرین باشد.

مساحت تالاب شادگان که در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده، 400 هزار هکتار است اما اندازه گیری سال 1383 مساحت تالاب را حدود 54 هزار هکتار نشان می دهد.

این تالاب، سیستم زیست محیطی وسیع متشکل از تالاب های شیرین و شور، به علاوه جزر و مد خور موسی و جزایر آن است.

انتهای پیام/


برچسب ها: آبادان ، بازدید ، تالاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.