مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: در سال 1394، 50 هزار و 532 نفر از موزه های این استان بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ بهمن عسگری اظهار داشت: این تعداد بازدید کننده از موزه قلعه چالشتر و موزه باستان شناسی شهرکرد، موزه قلعه دزک در شهرستان کیار، موزه قلعه جونقان در شهرستان فارسان و موزه آب شهرستان کوهرنگ بازدید کرده اند.
 
وی افزود: از مجموع بازدیدکنندگان موزه های چهارمحال و بختیاری در سال گذشته، 22 هزار و 265 نفر از موزه قلعه چالشتر، پنج هزار و 387 نفر از موزه باستان شناسی شهرکرد، هشت هزار و 379 نفر از موزه قلعه دزک، 12 هزار و 607 نفر از موزه قلعه جونقان و یک هزار و 894 نفر از موزه آب شهرستان کوهرنگ بازدید کردند.
 
به گفته عسگری؛ در موزه قلعه چالشتر، انواع اشیای مربوط به کار و زندگی، مردم شناسی، سنگ و حمام، در موزه باستان شناسی شهرکرد، انواع اشیای مربوط به دوران مختلف تاریخی در چهارمحال و بختیاری، در موزه قلعه دزک، انواع سنگ و پوشاک محلی مناطق مختلف استان، در موزه قلعه جونقان، انواع صنایع دستی و اسناد تاریخ مشروطیت، و در موزه آب کوهرنگ، انواع اشیای تاریخی مربوط به آب رسانی در دوران مختلف، در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار