مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از هزینه کرد یکهزار میلیارد و 50 میلیون ریال برای اجرای 42 پروژه راهسازی در این استان در سال گذشته خبرداد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی ، توحید اخلاقی با تشریح عملکرد این اداره کل در سال گذشته ، افزود : سال گذشته 10 پروژه بزرگراهی به طول 600 کیلومتر در این استان در دست احداث بود که بیش از50 کیلومتر آن با اعتباری افزون بر 800 میلیارد ریال زیر ترافیک رفت.

وی همچنین از شروع عملیات اجرایی 245 پروژه ساخت، بهسازی، آسفالت و روکش آسفالت راه های روستایی استان در سال 94 خبر داد و افزود: این راه ها به طول 1200 کیلومتر و با یکهزار و 250 میلیارد ریال هزینه از محل اعتبارات ملی و استانی اجرا می شود.

اخلاقی با اشاره به اینکه در سال گذشته 180 کیلومتر از راه های روستایی استان با هزینه 350 میلیارد ریال بهسازی و آسفالت شده است ، گفت: 100 کیلومتر راه روستایی نیز در قالب 28 طرح با اعتبار 150 میلیارد ریال لکه گیری و روکش مجدد شده است .

وی با اعلام اینکه در سال گذشته 11 هزار تن قیر رایگان در استان از طریق معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی تامین شده است ، گفت: حدود 5 هزار تن قیر با ضوابط مشخص به شهرداری های استان و 6 هزار تن نیز برای روکش آسفالت راه های روستایی اختصاص یافت.

وی با اشاره به انجام 219 کیلومتر روکش آسفالت و یک میلیون و 245 هزار متر مربع عملیات لکه گیری راه های اصلی و فرعی استان در سال گذشته ، گفت: بیش از 356 هزار تن آسفالت برای این دو عملیات مصرف شد.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به امضای قرارداد احداث آزادراه تبریز- مرند- بازرگان با مشارکت 65 درصدی سرمایه گذار خارجی و 35 درصدی دولت در سال گذشته ، گفت: این پروژه در مدت پنج سال اجرا می شود .

اخلاقی همچنین از پایان مطالعه احداث خط آهن تبریز- بازرگان - قارص ترکیه در سال 94 خبرداد و گفت : جذب فاینانس خارجی برای این پروژه در دستور کار قرار دارد .

وی با اشاره به پیشرفت 55 درصدی پروژه راه آهن تبریز- میانه ، گفت: وزارت راه و شهرسازی در حال مذاکره برای خرید ریل مورد نیاز این پروژه از هندوستان است.

اخلاقی با اشاره به اینکه 122 هزار و 297 واحد مسکونی مسکن مهر سهمیه استان آذربایجان شرقی بود ، گفت: از این تعداد تاکنون 94 هزار و 491 واحد بهره برداری شده و 27 هزار و 806 واحد باقی مانده درسال جاری تکمیل و تحویل متقاضیان می شود.

وی درباره فراهم کردن امکانات زیرساختی پروژه های مسکن مهر استان گفت: در حال حاضر ساخت هفت باب مدرسه با متراژ شش هزار و 600 متر مربع در دست اجراست و انتظار می رود در سال 95 به بهره برداری برسد .

اخلاقی همچنین با اشاره به ساخت هشت باب مسجد و مجتمع فرهنگی در سایت های مسکن مهر مراغه، آذرشهر، اهر، عجب شیر، بناب، تبریز و اهر با بیش از چهار هزار متر مربع مساحت ، گفت: سال گذشته سه باب مسجد در شهرهای اهر, تبریز و بناب به بهره برداری رسید.

اخلاقی با اشاره به اینکه چهار بیمارستان در شهرستان های سراب، مراغه، عجب شیر و آذرشهر با زیربنای 45 هزار مترمربع با اعتبار یک هزار و 150 میلیارد ریال در دست اجراست ، گفت: بیمارستان مراغه و سراب در سال 95 به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین گفت: احداث بیمارستانی در شهر تبریز با زیربنای 42 هزار متر مربع و یک هزار و 500 تخت در حال مطالعه است .

مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 13 درصد بافت فرسوده کشور در این استان واقع است ، گفت: در سال گذشته 25 هزار و 102 فقره تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن در بافت های فرسوده در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

مساحت بافت فرسوده شناسایی شده در استان 5800هکتار است و جمعیتی حدود یک میلیون نفر را در خود اسکان داده است .

تبریز با 2500هکتار بافت فرسوده بعد از تهران، بیشترین وسعت بافت فرسوده کشور را داراست که حدود 500هزار نفر در آن ساکن هستند .

در این استان 235 کیلومتر آزادراه، 439 کیلومتر بزرگراه، 1042 کیلومتر راه اصلی، 1725 کیلومتر راه فرعی و 10569 کیلومتر راه روستایی وجود دارد .


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار