نابودی میراث معماری یمن در بمباران‌های وحشیانه سعودی‌ها

پس از گذشت یک سال از حمله آل‌سعود به یمن، خسارات عظیمی به آثار باستانی و ابنیه تاریخی این کشور وارد شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، رژیم عربستان سعودی در یک سال گذشته کوشید با انهدام آثار باستانی و شهرهای تاریخی یمن تمدن آن را محو کند.

به این ترتیب طی یک سال گذشته، قلعه های تاریخی"عطان" و " نقم" در صنعا، "القفله" در "صعده" و سد "مأرب" که تاریخ آن به دوره قبل از میلاد باز می گردد، قلعه "النعمان" در "حجه" و موزه منطقه "ذمار" بمباران شد. 

"امه الرزاق جحاف،" معاون مدیر سازمان حفظ شهرهای تاریخی در گفت و گو با شبکه خبری "العالم" با اشاره به اینکه آثار ویران شده مربوط به ده‌ها قرن قبل است، افزود: از استان های مختلف آمار نسبی داریم چون هنوز خرابی های آثار تاریخی دو استان مشخص نشده است.

شهر باستانی "براقش" در مأرب ژوئیه 2015 ویران و مسجد "الفلیحی" در بخش قدیمی صنعا و مسجد "حبور ظلیمه" در "عمران" روز  18 سپتامبر  2015 بمباران شد.

بمباران "قصر صاله" در "تعز" روز 25 اکتبر 2015 و بمباران شهر تاریخی "کوکبان" روز 14 فوریه 2016 انجام شد که دروازه آن به طور کامل ویران و تمام خانه های آن خسارت دید.

"عبدالکریم البرکانی،" معاون مدیر حفاظت از آثار باستانی و اماکن فرهنگی سازمان میراث فرهنگی یمن گفت: در بمباران های وحشیانه سعودی ها در یک سال گذشته، آثار معماری باستانی زیبای یمن که چشم و چراغ میراث معماری جهان عربی و اسلامی بود، ویران شده است. 

مرکز حقوقی و توسعه یمن هم گزارش داد، بیشتر از 67 اثر باستانی و 142 مرکز گردشگری بر اثر بمباران هوایی آل سعود ویران شده که نقض قوانین و توافق های بین المللی درباره حفظ آثار بشری از منازعات و جنگ به شمار می آید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار