رئیس پلیس راه استان فارس با اشاره به ادامه بارندگی ها در این استان و لغزنده بودن جاده ها، گفت: رانندگان با احتیاط کامل رانندگی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ كسری سیروسی  با اعلام این خبر مطالبی را برای پیشگیری از حوادث رانندگان در روزهای بارانی بیان کرد.  
وی افزود: قبل از حركت از سالم بودن برف پاك كن، مناسب بودن آج لاستیك، داشتن زنجیر چرخ، داشتن ضد یخ در منبع رادیاتور و آب در منبع شیشه شور مطمئن شوید و از سرعت غیر مجاز و سبقت های نا به جا، انحراف به چپ و حركات نمایشی و مارپیچ و هر گونه حركت مخاطره آمیز جداًخودداری کنید.
رئیس پلیس راه استان فارس ادامه داد: از ترمز كردن به طور ناگهانی خودداری کنید چون ضربه زدن به ترمز در سطح لغزنده باعث سرخوردن و عدم تعادل خودرو می شود.  
سرهنگ كسری سیروسی  اظهار کرد: از تعویض دنده ناگهانی از سبك به سنگین در هنگام بارندگی خودداری کنید و در هنگام سر خوردن خودرو در سطوح لغزنده از خلاص كردن دنده اتومبیل بپرهیزید و آن را در حالت دنده نگاه دارید زیرا كنترل شما در این حالت بیشتر می شود.
وی به شهروندان توصیه كرد: اگر قصد خارج شدن از شهر و استان را دارید حتما خودروی خود را بازدید و از ایمن بودن تجهیزات زمستانی بالاخص زنجیر چرخ و لاستیك یخ شكن آن اطمینان داشته باشید.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.