رئیس پلیس پیشگیری کرمان آمار کشته شدگان ناشی از واژگونی خودرو در 7روز نوروز امسال در جاده های استان کرمان را 80درصد ذکر کرد واین مسئله نشان دهنده این است که رانندگی های منجر به فوت دراثر اشتباه انسانی بیشتر بوده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، درحالی که سرهنگ فرشید از آمار افزایشی تصادفات منجر به فوت اظهار نگرانی می کند که 80درصد فوتی ها در اثرواژگونی خودرو وبه عبارت ساده تر ناتوانی راننده از کنترل خودرو بوده است.

موضوع وقتی نگران کننده می شود که در اغلب تصادفات افرادی غیر از راننده نیز فوت شده اند که مقصر حادثه راننده خواب آلود بوده است.

انتظار می رفت با افزایش نرخ جریمه های رانندگی که از چند روز پایانی سال 94اجرایی شد لااقل در کاهش سرعت خودرو ها وتصادفات خطرساز تکانی ببینیم اما متاسفانه این حربه نیز موثر نبوده است ونتیجه عکس داده است.

نوروز در نیمه دوم خود قرار دارد وهمچنان سفرهای نوروزی ادامه دارد وخانواده ها از هر فرصت ولوکوتاهی برای سفر به مناطق دیگر استان ویاکشور استفاده می کنند اما به نظر می رسد بعضی رانندگان سفر در جاده را دست کم گرفته وبه راحتی آب خوردن پشت فرمان خودرویی می نشینند که در آن فرزنددلبند وهمسروپدرومادرشان حضور دارند، کسانی که امنیت وسلامت شان به رانندگی این فرد بستگی دارد.

 یکی از عوامل خطرسازی که باید به شکل جد روی آن کار شود نبود جاذبه های جاده ای ویکنواختی جاده وطولانی بودن رسیدن به ایستگاههای استراحت بین راهی است واین مسئله باعث خواب آلودگی ودر نتیجه تصادف و اورژانس وآژیر مرگ می شود.

نبایدغافل بود آموزش اصل مهمی است که قبل از آغاز سفر باید توسط پدرخانواده انجام شود تا درحین سفر ورانندگی  رفتار دیگر سرنشینان خودرو درحین رانندگی دردسرساز نشود.

از دیدگاه برخی روان شناسان فشارکاری پایان سال به شدت روی اعصاب راننده ها در جاده موثر است وقبل از سفر باید با استراحت ورها کردن فکر به مسائلی غیر از سفر ،تنها به لذت بردن از سفر خانوادگی فکر کرد.

سفرهای نوروزی در ترافیکی که درجاده ها ایجاد می شود نیاز به صبروحوصله دارد اما متاسفانه برخی از رانندگان با بی صبری خود نه تنها خودکه دیگر مسافران نوروزی را هم دچار دردسر می کنند که نمونه آن تصادف غم انگیز تریلی با پیکانی که 5عضو خانواده ای را بدون تقصیر به کام مرگ برد، در جاده سیرجان به شیراز بود وعلت حادثه انحراف به چپ تریلی وناتوانی راننده در کنترل این غول جاده ای بود.

واژگونی خودرو در اثر خواب آلودگی راننده ویا عدم توجه به جلو وناتوانی از کنترل خودرو یکی از اصلی ترین علل تصادفات فوتی بوده است، سفر را جدی بگیریم.

مرضیه السادات حسینی راد

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.