طبیعت الهام‌بخش هنرمندان بسیاری بوده و هست. هنرمندانی که در حوزه‌های کاری مختلف، یا طبیعت را دست مایه کار خود قرار داده و یا با الهام از ویژگی‌های آن، خالق آثار ارزشمندی بودند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "اندی گُلدزورثی"، عکاس، مجسمه‌ساز و پیکر تراش بریتانیایی دست به تحولی جالب در تخصص خود زده است. این بار او به جای تراشیدن سنگ و فلز، برگ، شاخه‌های درختان، سنگ‌های رودخانه، گلوله‌های برفی و خلاصه هر شیء جالب توجهی که در طبیعت به آن برخورد کرده است را به عنوان لوازم و اسباب کارش به کار گرفته و جادوی پرنقش و نگار هنر را در دامان طبیعت به جریان انداخته است.

به عنوان فرزند یک ریاضی‌دان، اندی با کار کردن در مزارع بزرگ شد؛ اما بعدا مدرک خود را در رشته‌ی مورد علاقه‌اش از "دانشگاه مرکزی لَنکِشِر" (Lancashire) دریافت کرد. او در مورد آن دوران به "گاردین" چنین گفته است: " بخش قابل توجهی از کار من شامل بیرون آوردن و برداشت سیب‌زمینی بود؛ کاری که نیازمند ریتم خاصی است."

بخش قابل توجهی از آثار این هنرمند خوش ذوق، بی‌دوام بوده و خیلی زود از بین می‌روند؛ در واقع آنها همچون یک دیدگاه بر لوح دستخوش تغییر و تحول زمین ثبت می‌شوند. اما برای هنرمند تصویر اصلی بسیار پیچیده‌تر از این چیزها است.

او معتقد است هویت هر قطعه سنگ از تغییرات زمین‌شناسی و البته خاطرات تاریخی تشکیل شده است.


برای دیدن تصاویر در اندازه واقعی بر روی آن کلیک کنید


منبع : زومیت

انتهای پیام/
برچسب ها: هنر ، طبیعت ، جنگل ، دشت زار ، خلاقیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.