رئیس جمهور سوریه آزادسازی تدمر را نشانگر راهبرد صحیح ارتش این کشور در مبارزه با تروریسم بیان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه ؛ بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در دیدار با هیئت پارلمانی فرانسه در دمشق گفت: آزادسازی شهر تدمر درست بودن راهبرد ارتش سوریه و متحدانش در مبارزه با تروریسم را ثابت می کند. 

اسد افزود: آزادسازی تدمر موفقیت مهمی است. وی خاطر نشان کرد: سفر هیئت پارلمانی فرانسه به سوریه و آگاهی یافتن آنان از اوضاع می تواند به تلاش برای تصحیح سیاست های نادرست بعضی دولت ها از جمله فرانسه در برابر تحولات سوریه کمک کند. 


اعضای هیئت فرانسوی هم در این دیدار ابراز امیدواری کردند ثبات و صلح به زودی به سوریه بازگردد.
خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، نیکلا دوئیک از اعضای پارلمان فرانسه که به همراه گروهی از نمایندگان این کشور در دمشق با بشار اسد دیدار کرد گفت : «(اسد) تاکید کرد که سوریه کشور کوچکی است و برای عملی کردن طرح فدرال سازی بسیار کوچک است و دلیل دیگر این امر این است که همه جوامع با هم در ارتباط هستند و به شکلی تنگاتنگ در هم تنیده شده اند.
دوئیک افزود اسد معتقد است که پیشنهاد کردهای سوریه برای فدرال کردن این کشور ایده نادرستی است.

این نماینده پارلمان فرانسه خاطر نشان کرد : " اسد به کردها و این موضوع که آنها در خصوص فدرال سازی صحبت می کنند، اشاره کرد. از نظر وی این ایده خوبی نیست؛ به ویژه با توجه به جمعیت عرب منطقه. اسد گفت در مناطقی کرد نشین سوریه در واقع سی درصد از جمعیت را کردها تشکیل می دهند. بنا بر این آنها در مناطق خودشان نیز اقلیت هستند."

نیکلا دوئیک اضافه کرد اسد معتقد است در سوریه در حالی که می توان به برخی مناطق خودمختاری بیشتری داد، دولت مرکزی باید نقشی همیشگی ایفا کند.

این عضو پارلمان فرانسه اظهار داشت : بشار اسد گفت به سازمان و یا ساختار دولتی تازه ای می اندیشد. اسد به ایده های تمرکز زدایی، موردی که ما هم در فرانسه داریم اشاره کرد. از دیدگاه وی باید به برخی مناطق در سوریه آزادی و قدرت بیشتری داد؛ اما نقش دائم دولت مرکزی و مسئولان بر جای خود باقی خواهد ماند.

وی خاطر نشان کرد بشار اسد با این موضوع مخالف است که مسلمانان باید از حق اختصاصی و ویژه برای تصدی سمت ریاست جمهوری در سوریه برخوردار باشند.

دوئیک افزود : «وی (بشار اسد) به قانون اساسی جدید و این واقعیت اشاره کرد که با پیشنهادها جهت تبیین قانونی جدید در قانون اساسی که در آن تنها برای مسلمانان حق رئیس جمهور شدن در نظر گرفته شده، مخالف است. این غیر قابل قبول است. وی افزود همه شهروندان سوریه باید از حقوق برابر برخوردار باشند."

این نماینده مجلس فرانسه در پایان اضافه کرد : اسد امیدوار است که طرف های مذاکره کننده پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و در تابستان به توافق دست پیدا کنند."

آخرین دور مذاکرات میان دولت سوریه و نیروهای مخالف روز پنجشنبه در ژنو به پایان رسید و قرار است این مذاکرات روز دهم آوریل (22 فروردین) از سر گرفته شود.

گروهی پنج نفره از قانونگذاران فرانسوی برای دیدار و مذاکره با بشار اسد به دمشق سفر کرده اند. این نمایندگان فرانسوی قرار است افزون بر دیدار با بشار اسد ،‌ در مراسم مذهبی مسیحیان سوری شرکت و حمایت خود را از آنان در مبارزه با داعش اعلام کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
مرگ بر رزیم نجس امریکا
United States of America
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
ماشاءالله حزب الله
آخرین اخبار