دلفین به عنوان نماد رشته ورزشی شنا انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  از میان 51 گونه جانوری در حال انقراض دلفین به رشته شنا رسید.

*دلفین‌ها را بشناسیم

دلفین پستانداران دریازی ست ، بدنش به گونه ای است که برای شنای هر چه سریع تر در آب و ماندگاری برای مدت زمان بیشتر در آن با یک بار نفس گیری مناسب است، دلفین ها دارای هوش بالایی هستند و ظاهر دوستانه و برجنب و جوشی دارند که همیشه مورد توجه انسانها بوده‌اند، دلفین ها شناگران، غواصان و شیرجه زنان ماهری هستند که ارتباط بسیار خوبی با انسان ها دارند به همین دلیل نام این حیوان به عنوان نماد رشته شنا معرفی شد.

محسن سمیع زاده دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درباره این نماد گفت: تاکنون نامه مکتوبی درباره این موضوع به فدراسیون نرسیده است ولی در هر حال فدراسیون شنا از این گونه اقدامات در حیطه مسائل ملی و فرهنگی استقبال می کند و پیش قدم خواهد بود.

وی افزود: فدراسیون قصد داشت در مسابقات فیفا تراپی از نماد فک خزری که در حال انقراض است استفاده کند که این موضوع با عدم حمایت مسئولان روبرو و منتفی شد دلفین حیوانی زیبا، نجیب و با خلق و خویی انسان دوستانه است، انتخاب این حیوان به عنوان نماد شنا بسیار شایسته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار