بر اساس رنکينگ جديد فدراسيون جهانی تکواندو فرزان عاشورزاده تکواندوکار 19 ساله ايرانی در وزن 58- کیلوگرم ، صدر جدول را از رقیب کره‌ای خود پس گرفت .

به گزارش خبرنگار  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  فرزان عاشورزاده فلاح که متولد سال 1375 در شهرستان تنکابن مازندران است با وجود سن کم  طلای بازی های آسیایی۲۰۱۴ و طلای دو مرحله گرندپریکس منچستر و مکزیک و نقره گرندپریکس قزاقستان در سال ۲۰۱۴ را در کارنامه دارد.

فرزان  پس از درخشش خیره‌ کننده در بازی‌های آسیایی اینچئون،  به یک قهرمان محبوب بدل شد. در‌خشش او در مسابقات جام جهانی مکزیک ،  شهرت او را از مرز‌ها هم فرا‌تر برد و تمجید فدراسیون جهانی تکواندو را به همراه داشت به طوری که فدراسیون جهانی لقب سونامی تکواندو ایران را برای او برگزید .

یکی از جذاب‌ترین مدال‌هایی که در بازی‌های آسیایی اینچئون کره برای کاروان کشورمان به دست آمد، مدال طلای فرزان بود؛ مدال طلایی که بیستمین مدال طلای کاروان کشورمان به حساب می‌‌آمد. 

بر اساس نظر سنجی پایگاه های اینترنتی معتبر در ایران فرزاد در پایان سال گذشته(93) حتی به عنوان برترین ورزشکار ایران هم انتخاب شد.

عاشورزاده تکواندو را از  6 سالگی در شهر سلمانشهر مازندران شروع و خیلی زود پله های ترقی را طی کرد به طوری که در نوجوانی به عضویت تیم ملی نوجوانان در آمد اما در رده سنی نوجوانان نتوانست مدالی را برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

فرزان بزرگترین آروزیش را کسب مدال المپیک می داند و گفت: برای رسیدن به بالاترین مدال المپیک روزانه 6 ساعت به سختی تمرین می کنم و امید زیادی دارم در المپیک ریو به این مدال دست یابم.

عاشورزاده درباره دیدار پایانی رقابت های گرندپری مکزیک افزود :  فینال گرندپری ماکتی از  المپیک است ، این باخت به من این نکته را متذکر شد که لحظه‌ای غفلت و کوچکترین اشتباه همه رویاهایت را خراب می‌کند. همه زحمات را از بین می‌برد. باید با حواس جمع‌تری مبارزه کنم. باید هوشیارتر باشم و یک لحظه اشتباه نکنم. المپیک با هر مسابقه دیگری فرق دارد. اولین اشتباه مساوی است با خداحافظی از تمام رویاها و اهدافی که برای خودت ساختی.

قهرمان تکواندو ایران و شانس اول مدال طلای المپیک گفت : شروع کارم برای المپیک از دوسال پیش زده شد . بعد به ترتیب وارد رنکینگ شدم و خودم را به رتبه نخست وزن اول المپیک رساندم. اردوهای دشواری را پشت سر گذاشتم. ماه‌ها تمرین سخت داشتم. وزن کم کردم و رقابت‌های متعددی را پشت سر گذاشتم. 

وی اظهار داشت :در این میان افتخاراتی را هم برای کشورم به دست آوردم. اما کار اصلی من و دیگر هم تیمی هایم تازه شروع شده است و از حالا باید تلاشمان را چند برابر کنیم. باید هر سختی را به جان بخرم تا به هدفم برسم. تمام تلاشم را به کار می‌گیرم تا خوشرنگ‌ترین مدال المپیک را به دست بیاورم. می خواهم همه توانایی هایم را برای این مسابقه بزرگ بگذارم تا بزرگترین افتخار ورزشی‌ام را در برزیل ثبت کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار