سینما در آبان 94؛

کشف حجاب، تقابل جنتی و درویش و ...

کشف حجاب، رکورد شکنی یک مدیر فرهنگی و ... از مسائلی بود که در آبان ماه سینما شاهد آن بودیم.

به گزارش خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سینماها تعطیل شد... سینماهای سراسر کشور به خاطر ایام سوگواری محرم، مدت پنج روز تعطیل شدند.اتومبیل حسام نواب صفوی واژگون شد و یدالله صمدی نشان درجه یک هنری گرفت، احمد رضا درویش دلنوشته‌ای را به خانواده‌های قربانیان فاجعه منا تقدیم کرد، 53 فیلم در بخش بین الملل فیلم کوتاه تهران به رقابت پرداختند، ولی الله‌ شیر اندامی بازیگر پیشکسوت سینما بستری و تحت مراقبت‌ قرار گرفت. همه این اخبار خلاصه ای از اتفاقات مهم سینما در آبان ماه 94 بود.

 کشف حجاب، تقابل جنتی و درویش، برکناری مسئول فرهنگی....
اما کشف حجاب صدف طاهریان و چکامه چمن ماه، بستری شدن کارگردان «میرزا کوچک خان» در بیمارستان، اعلام برگزاری نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران سینما حقیقت، استعفای حسین مسافر آستانه و جایگزینی سید مصطفی‌ ابطحی از دیگر حواشی این ماه به شمار می‌آید.

جنتی خطاب به سوال درویش مبنی بر سرنوشت اکران " رستاخیز " گفت: محتوای فیلم مشکل ندارد اشکال کار در نشان دادن چهره حضرت عباس (ع) است که باید رفع شود و ما گفتیم که هاله‌ای از نور روی چهره این حضرت بگذارد که درویش مصر بر نشان دادن چهره است.

خزاعی رکورد شکنی کرد....
نهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برگزیدگان بخش‌های مختلف خود را معرفی کرد و از سیروس الوند، هارون یشایایی و امید روحانی قدردانی شد، خبری مبنی بر تقدیر از برگزیدگان نخستین المپیاد فیلم سازی در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران منتشر شد، خزاعی برای چهارمین بار دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شد، در  جلسه هیات امنای بنیاد فارابی از اقدامات و فعالیت‌های جدید این بنیاد طی 9 ماه تقدیر شد. 

کسی جای فرخنده کیش نمی‌آید....
حجت الله ایوبی قبل از حضور در پردیس چارسو محل برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران دیداری خصوصی با یکی از نمایندگان مجلس داشت که به گفته وی هیچ ربطی به سینما نداشته از طرفی گماشتن فردی دیگر به جای فرید فرخنده کیش را تکذیب کرد، هادی مشکات یکی از دیگر از سینماگران درگذشت، شهر کاشان هم به شهرهای‌ اکران کننده فیلم‌های هنر و تجربه اضافه شد، اسامی فیلم‌های مسابقه بین‌الملل سینما حقیقت معرفی شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار