از یکم تا شش فروردین ماه 225 مورد عملیات برای نیروهای امدادی از ایستگاه های آتش نشانی شیراز اتفاق افتاد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روابط عمومی سازمان آتش نشانی فارس اعلام کرد: از یکم تا شش فروردین ماه 225 مورد عملیات برای نیروهای امدادی از ایستگاه های آتش نشانی شیراز اتفاق افتاد که از این تعداد 67 مورد آن مربوط به استقرار و گشت زنی و ارائه تذکرات ایمنی به مسافران نوروزی در نقاط مختلف شهر از جمله پارک ها، اماکن تاریخی حافظیه، سعدی، باغ جنت و گشت زنی و بازدید در نقاط پرخطر و پرترافیک شهر از جمله خیابان مشکین فام، میدان آزادی و میدان ارم و کمپ های نوروزی بوده است. 

سه مورد گازگرفتگی ناشی از رعایت نکردن نکات ایمنی و استشمام گازهای سمی به علت روشن کردن زغال و وسایل گرمایشی ناایمن در محل استقرار مسافران نوروزی اتفاق افتاد که با عملکرد به موقع آتش نشانان از خطر مرگ نجات پیدا کردند. 

هر سه مورد این حوادث در تاریخ دوم فروردین ماه رخ داد که دو مورد از آنها مربوط به روشن کردن زغال در داخل چادرهای مسافرتی در کمپ زیباشهر و پارک انقلاب بود که باعث مصدوم شدن چهار مرد و یک زن از جمله یک پسربچه 10 ساله شد که به علت گازگرفتگی و داشتن سرگیجه و حالت تهوع راهی بیمارستان شدند. 

همچنین در حادثه دیگری پس از اعلام مرکز فرماندهی مبنی بر احتمال گازگرفتگی مسافران در یکی از مدارس شیراز، آتش نشانان بدون درنگ به محل حادثه اعزام و به امدادرسانی و بررسی علت حادثه پرداختند. 

ابراهیم نادری خو فرمانده اعزامی در این عملیات گفت : پس از حضور و ایمن سازی محل حادثه مشخص شد به علت گرفتن لوله بخاری و وجود لانه پرندگان در لوله بخاری نصب شده در اتاق این خانواده مسافر، گاز مونوکسیدکربن در داخل اتاق منتشر شده بود که پس از حضور آتش نشانان و بازکردن در، افراد مصدوم که سه زن و سه مرد بودند با توجه به  گازگرفتگی شدید به مراکز درمانی انتقال داده شدند. 

همچنین در روز پنجم فرودین ماه نشت گاز ال پی جی در داخل یک خودرو در خیابان محراب باعث انفجار لحظه ای خودرو و مصدوم شدن راننده، سعید 38 ساله شد که امدادرسانی در این حادثه توسط آتش نشانان ایستگاه سه انجام شد. 

در حادثه دیگری در روز ششم فروردین، گیر کردن چادر یک زن در زنجیر موتور سیکلت باعث کشیده شدن و عدم تعادل وی و گیر کردن دست شخص شد که آتش نشانان ایستگاه شش، عملیات آزادسازی شخص و تحویل فرد مصدوم به عوامل اورژانس را انجام دادند. 

آتش نشانان ایستگاه های چهار، شش و سه، حوادث رانندگی مربوط به انحراف پراید و برخورد با پل سیمانی در بولوار شهید رجایی، برخورد پراید با پژو405 در خیابان فرگاز که باعث مصدوم شدن زن 54 ساله و مرد 22 ساله شد و واژگونی وانت پیکان در کوشک میدان که یک مصدوم مرد25 ساله داشت و در روز ششم فروردین ماه اتفاق افتاد را امدادرسانی کردند.  

همچنین واژگونی پژو آردی و مصدوم شدن شدن دو نفر در ساعت 17 و 36 دقیقه روز ششم فرودین ماه گزارش شد که امدادرسانی در این حادثه نیز توسط آتش نشانان ایستگاه چهار انجام شد. 

از دیگر عملیات های سازمان آتش نشانی در ششمین روز فروردین، به دام انداختن مارشتری در اتاق خواب و ایمن سازی محل حادثه در سقوط بالگرد در جاده شیراز – کوار بود که آتش نشانان ایستگاه های 9،13 ،12 و ایستگاه هفت ، در این حوادث امدادرسان بودند.
 
 اقدام به خودکشی یک زن 30 ساله که با بیرون آوردن لوله بخاری و روشن کردن آن و انتشار گاز در فضای اتاق قصد خودکشی داشت، با حضور به موقع آتش نشانان ایستگاه چهار بی نتیجه ماند و شخص که دچار مسمومیت ناشی از استشمام گاز شده بود راهی بیمارستان شد. 

این حادثه در روز سوم فرودین ماه گزارش شد. 

 انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.