مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ازافزایش 37 درصدی مسافرت‌های داخلی استان و کاهش 15 درصدی مسافران خارجی در نوروز امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حق‌پرست در بازدید از خانه تاریخی حیدرزاده تبریز، اظهار داشت: در نورز امسال 65 هزار و 101 نفر از اماکن و بناهای تاریخی استان بازدید داشته‌اند که کلیسای سنت استپانوس بیشترین میزان بازدیدها را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه از 27 اسفندماه سال گذشته تاکنون تعداد 448 هزار و 183 نفر از اماکن تفریحی استان آذربایجان شرقی بازدید کرده‌اند، افزود: در مجموع تعداد 953 مورد بازدیدهای نظارتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مدت انجام گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از کاهش 15 درصدی مسافران خارجی و افزایش 37 درصدی مسافرت‌های داخلی استان در نوروز امسال خبر داد و اظهار داشت: تعداد 10 هزار و 600 نفر در هتل‌های استان با اشغال 63 درصدی، 11 هزار و 507 نفر در مهمانپذیرها با اشغال 63 درصدی و 9 هزار و 509 نفر نیز در مراکز آموزش و پرورش استان اقامت داشته اند.

حق‌پرست در خصوص اقدامات انجام گرفته این اداره کل برای استقبال از تبریز 2018 نیز اظهار داشت: به دستور استاندار، شورای سیاست‌گذاری تبریز 2018 تشکیل شده و جلسات متعددی در این ارتباط برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: همچنین مبادرت به تشکیل پنج کمیته تخصصی زیرساخت‌ها و توسعه، تبلیغات و رسانه، آموزش و ارزیابی، اجتماعی و اقتصاد و سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و به زودی وب سایت اختصاصی این موضوع نیز طراحی می‌شود.

این مسئول با اشاره به تشکیل کمسیون ماده پنج تبریز 2018 و انتشار فراخوان طراحی لوگو در این ارتباط، تصریح کرد: تاکنون 770 طرح به دبیرخانه ارسال شده و از این میان سه طرح برگزیده شده است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار