قهرمان دو دوره ووشوی جهان گفت: پس از مدتی آسیب دیدگی سال 94 را با مدال طلا آغاز کردم و پایانش نیز با خبرهای خوش پزشک جراحم به پایان رسید.

امیر فضلی، سانداکار وزن منفی 85 کیلوگرم کشورمان در گفتگو با  خبرنگار حوزه کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اعلام کرد: با توجه به اینکه سال 93 زانوی پایم را جراحی کرده بودم ، برای آغاز سال 94 و پایان دوران نقاهت جراحی ام لحظه شماری می کردم، که با یاری خدا نیز در اولین تورنمنت بین المللی که فروردین 94 در گرجستان شرکت کردم،مدال طلا را از آن خود کردم. شاید سطح کیفی آن تورنمنت به لحاظ فنی خیلی بالا نبود،اما پس از دوران مصدومیت از نظر روانی به آن مدال طلا نیاز داشتم تا خودم را محک بزنم.

وی افزود: پس از آن در اردیبهشت ماه در انتخابی تیم ملی جواز حضور دراردوی  تیم ملی ووشو به منظور حضور در مسابقات جهانی اندونزی را بدست آوردم و اردوهای و رقابت های انتخابی درون اردویی تا مسابقات بین المللی جام پارس (شهریورماه)ادامه داشت و خوشبختانه در آن رقابت ها نیز که سطح بالایی داشت موفق به کسب نشان طلا شدم.


کسب دومین مدال طلای جهان 
فضلی خاطر نشان کرد : از ابتدای اردوها و در طول برگزاری مسابقات تدارکاتی مختلف درد شدید کمرم را حس می کردم اما بخاطر هدفم ، شدت درد را به پزشک تیم اعلام نکردم ،و این درد ادامه داشت تا به مسابقات جهانی اندونزی اعزام شدم . تحمل این درد شدید ارزشش را داشت زیرا موفق به کسب نشان خوشرنگ طلا در مسابقات جهانی شدم و دومین مدال طلای جهانی را در کارنامه ورزشی ام به ثبت رساندم.

عشق به ایران درد را از یادم می برد 
دارنده مدال طلای آسیا و جهان گفت: در طول برگزاری اردوها متوجه شده بودم که درد کمرم جدی است اما به عشق بالارفتن پرچم کشورم در اندونزی و همچنین قولی که به مادرم و دوستانم برای کسب مدال داده بود،چهار ماه این درد را تحمل کردم تا به مسابقات اندونزی اعزام شوم.

بعد از اینکه بدلیل آسیب دیدگی از اعزام به اینچئون بازماندم، جراحی زانو دست مرا از مدال بازی های آسیایی کوتاه کرد، خلا یک مدال طلای دیگر را در کارنامه ورزشی ام حس می کردم و با خودم عهد کردم تحت هر شرایطی مدال طلای 2015 اندونزی را کسب کنم .برای همین درد شدید کمرم را که حاضرم تمام دردهای دنیا را تجربه کنم ،اما دیگرکمردرد نگیرم ، را تحمل کردم . من با تمام توان تمرین می کردم و هیچوقت در طول اردوها  بدلیل کمردرد از تمرین کردن،سرباز نزدم و برای این درد شب های بسیاری نخوابیدم، اما صبح دوباره با عشق به کشورم و دینی که بعنوان ورزشکار تیم ملی بر گردنم حس می کردم پر انرژی سر تمرین می رفتم تا به قهرمانی جهان دست یابم.

احتمال وداع  اجباری قهرمان ووشوی جهان با ورزش
وی افزود: در تاریخ 29 آبان از مسابقات قهرمانی جهان اندونزی برگشتم و پس از چند روز استراحت از سه شنبه 3 تا 17 آذر ماه درگیر کارهای درمانم از جمله انجام دادن انواع ام آر آی و معاینات توسط  دکتر بصام پور پزشک فدراسیون پزشکی ورزشی بودم.زیرا درد بسیار زیاد ناحیه کمرم گسترش پیدا کرده بود و در ناحیه پا هم دچار درد شده بودم. طبق نظر پزشکم دکتر بصام پور ابتدا باید تحت عمل  آندوسکوپی قرار می گرفتم و در صورت رفع مشکل که به اعتقاد پزشکان بسیار بعید بود پس از طی شدن دوران درمانم به ورزش بازمی گشتم. اما خبر بد اینجا بود که در غیر این صورت باید تحت عمل جراحی بازدیسک کمر قرار بگیرم و با این جراحی احتمال اینکه مجبور شوم برای همیشه با ورزش حرفه ای خداحافظی کنم، بسیار زیاد است.

سانداکار وزن منفی 85 کیلوگرم کشورمان گفت:برای یک ورزشکار خداحافظی اجباری از ورزش که تمام دنیایش است،بسیار سخت است در ان زمان و شرایط بدترین و تلخ ترین روزهای زندگی ام را پشت سر گذاشتم تا اینکه در تاریخ یکشنبه 29 آذر در بیمارستان نورافشار تهران توسط دکتر بصام پور تحت عمل آندوسکوپی برای درمان پارگی دو دیسک کمر و تنگی کانال نخاعی قرار گرفتم وخوشبختانه نتیجه عملم موفقیت آمیز بود.

فضلی: آغاز خوب سال94 پایان خوبی را برایم رقم زد

دکتر بصام پور: قهرمانی جهان با این شرایط جسمی عجیب بود
یادآور می شود پس از عمل جراحی امیر فضلی سید علیرضا بصام پور در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد: خوشبختانه عمل آندوسکوپی امیر فضلی موفقیت آمیز بود و باوجودیکه در علم پزشکی پارگی دو دیسک کمر و همچنین تنگی کانال نخاعی شوخی نیست و شرایط سخت همراه با درد فراوان برای بیمار فراهم می کند و کسب مدال طلای جهان با این شرایط جسمی فضلی بسیار عجیب بود.

وی با اظهار امیدواری از شرایط فعلی ووشوکار تیم ملی در خصوص برگشتن وی به دنیای قهرمانی گفت: پاسخ به این سوال بسیار سخت است زیرا بستگی به توانایی فردی ورزشکار دارد، از نظر علم پزشکی با توجه به شرایط فیزیکی فضلی ، برگشتن به سطح قهرمانی منعی ندارد، اما وی ناگزیر است که مدتی از ورزش دور شود و پس از انجام دادن فیزیوتراپی و گذراندن مراحل درمان می تواند  ورزش کند اما بازگشت به دنیای ورزش حرفه ای بستگی به خودش دارد.

خدارا به خاطر تمام توانایی هایم شاکرم
فضلی گفت: در حال حاضر مدتی است که از جراحی ام گذشته و کم کم با فیزیوتراپی و آب درمانی تمرینات بسیار سبکی را آغاز کردم و تمام تلاشم را می کنم تا توانایی قبل ررا بدست بیاورم و خوشحالم که با یاری خدا توانستم سلامتی خودم را بازیابم و به دنیای ورزشی ام بازگردم.

وی افزود:البته در برحه ای از زمان و قبل از عمل جراحی ام بدلیل درد بسیار در شرایط روحی مناسبی نبودم و تصمیم گرفته بودم که از دنیای ورزش خداحافظی کنم اما با یاری خدا و راهنمایی های علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو توانستم از لحاظ روحی و روانی به خودم مسلط شوم و در حال حاضر و در این روزهای پایانی سال فقط خدارا شکر میکنم که امسال را با سلامتی و موفقیت و مدال طلای جهان به پایان رساندم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار