مبارزه با علف های هرز گندم و جو در مزارع میاندورود آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدیر جهاد كشاورزی شهرستان مياندورود با بیان اینکه علفهای هرز مزارع گندم و جو در شهرستان مياندورود با پيشرفت مناسب در حال انجام است گفت : 2 هزار و 480 هکتار از مزارع کشت گندم تا کنون مبارزه شيميايی با علف هرز انجام شد.

سید شبر موسوی افزود: از این میزان970 هكتار با استفاده از علفكش‌های پهن برگ، 810 هكتار علف كش‌های نازک برگ و 700 هكتار توام صورت گرفته است.

وی گفت: هزار و 640 هكتار از مزارع این شهرستان به کشت جو اختصاص یافت که از این میزان 100 هكتار مبارزه با علف های هرز شامل71 هكتار نازک برگ و 29 هكتار پهن برگ بوده است.

وی افزود: توسعه ريشه گندم و جو و افزايش محصول در واحد سطح بر اثر استفاده بهينه از مواد غذايی خاک را از مزایای مبارزه با علف‌های هرز بیان کرد.

وی گفت: با توجه به شرايط جوی و تغييرات آب و هوايی امسال و احتمال شيوع بيماری زنگ زرد در منطقه بازديدهای مستمر از سوی كارشناسان جهادكشاورزی این شهرستان از مزارع گندم و جو صورت گرفته تا در صورت مشاهده، مبارزه به موقع با كانون های اوليه بيماری بر اساس دستورالعمل كارشناسان پيش آگاهی و حفظ نباتات سازمان صورت گیرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: ساری ، آغاز ، مبارزه ، علف ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.