والی بلخ در تازه‌ترین واکنش خود اعلام کرد، عزیزانی که ما را به صبر دعوت می‌کردند ما هنوز این کار را ادامه داده‌ایم.

عطا محمد نور: سکوت ما را ترس مپنداریدبه‌ گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عطا محمدنور در صفحه رسمی اجتماعی فیسبوکش نوشت که آن‌های هر روز اهانت می‌کنند و ناسزا می‌گویند، حتی به رخ مردم ما آتش می‌گشایند تصور کرده‌اند که سکوت ما ناشی از ترس است.

این اظهارات عطا محمدنور پس آن صورت می‌گیرد که اخیرا تظاهرات و گردهمایی‌ها نسبت به پائین کردن تصاویر جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری در بلخ و میمنه جریان داشته و امروز در درگیری و تیراندازی هواداران جنرال دوستم و عطا محمد در میمنه یک نفر کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

در اولین روز اول سال نو شماری از افراد و اشخاص تصاویر جنرال دوستم را در شهر مزارشریف پائین کردند و این امر باعث کشمکش‌ها میان مردم شده است.

با این حال عطا محمد نور در ادامه پیامش نوشت که ما هنوز موج مردم در کابل و کوهدامن را به صبر دعوت داریم. هنوز فریاد مردم پر غرور شمالی را به خویشتن داری خوانده‌ایم.

وی گفت: عقابان هندوکش و سالاران آزادی پنجشیر مرد خیز هنوز منتظر پاسخ مثبت هستند، هنوز همسنگران ما در لوی قندهار، جنوب و هلمند منتظرند بدانند که اینها از توطیه دست برمی‌دارند یا نه.

در همین حال رئیس جمهور غنی هیاتی را موظف کرده تا عاملان راه‌اندازی تظاهرات و گردهمایی‌ها را که منجر به خشونت شده است شناسایی و به دادگاه معرفی کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار