رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت: هم‌اکنون 1.6 درصد تولید علم دنیا متعلق به ایران است.

نصرت الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:هم‌اکنون 1.6 درصد تولید علم دنیا متعلق به ایران است که صندوق ‌حمایت از پژوهشگران حامی یک درصد آن بوده است.
 
وی ادامه داد: البته باید با هم تلاش کنیم تا همان‌طور که در تولید علم موفق بوده‌ایم، در تبدیل علم به ثروت و رسیدن به محصولات دانش‌بنیان متناسب با توان،‌ ظرفیت و استعدادهای کشور پیشرفت کنیم. 

ضرغام بیان کرد: لازمه پیشرفت در این عرصه اصلاح ساختار در مراکز علمی و دانشگاهی و همچنین تنوع بخشیدن به روش‌جذب منابع مالی در این مراکز است.
 
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران تصریح کرد: هم‌اکنون این صندوق از 62 هزار هیات علمی کشور با 33 هزار عضو هیئت علمی مراکز علمی و دانشگاه‌های معتبر کشور ارتباط دارد و از توان علمی آن‌ها به عنوان پژوهشگر،‌ داور و ناظر استفاده می‌کند.
 
ضرغام عنوان کرد: این صندوق تاکنون با حمایت از مخترعان، 38 اختراع را در خارج از کشور به طور عمده در آمریکا به ثبت رسانده که 8 اختراع به مرحله فروش رسیده است و 54 اختراع نیز تائید شده است و در حال انجام مراحل مربوطه است. 


انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار