وزیر کشور فرانسه اعلام کرد: هیچ کشوری در اتحادیه اروپا از خطر تروریسم در امان نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برنار کازنوو - وزیر کشور فرانسه - گفت: هیچ کشوری در اتحادیه اروپا از خطر تروریسم در امان نیست.

 برنار کازنوو، پس از برگزاری نشست وزرای کشور و دادگستری اتحادیه اروپا، در کنفرانس خبری در بروکسل گفت: ابتدا تمایل دارم حمایت و همبستگی کامل فرانسه را با بلژیک و مقامات این کشور به دنبال حمله تروریستی فاجعه بار 22 مارس اعلام کنم. فرانسه همچنان که در جریان شورای وزیران کشور گفتم در کنار بلژیک است همچنان که بلژیک در پی سوءقصدهای نوامبر و ژانویه گذشته در کنار ما بوده است. اروپایی که بعد از جنگ جهانی دوم در پی شکست دادن نازیسم و بر پایه پیروزی بر استبداد و ملی گرایی بنا شد، امروز با چالش جدیدی برای غلبه بر آن روبروست: پیروزی بر تروریسم، و این چالش تنها در سایه همبستگی، انسجام و هماهنگی پشت سر گذاشته می شود.

وی افزود: وزرای کشور و دادگستری کشورهای عضو اتحادیه اروپا، امروز تشکیل جلسه دادند و با اطمینان به شما می گویم تنها در سایه همکاری جمعی می توان بر این دشمن مشترک یعنی تروریسم غالب شویم. بدون پاسخ سریع و قوی اتحادیه اروپا، ما دوباره مورد حمله قرار خواهیم گرفت. تروریست ها در نوامبر از کاستی های امنیتی اتحادیه اروپا استفاده کردند و ما امروز حق نداریم در مقابله با آنها وقت را از دست دهیم. زمان یک عنصر تعیین کننده در کارایی مبارزه با تروریسم است. اگر روشن نگری و اگر به فوریت این مهم وقوف نداشته باشیم، نمی توان بر تروریسم پیروز شد. و اگر ما نتوانیم نشان دهیم که اتحادیه اروپا و نهادهای آن قدرتمند هستند، شهروندان اروپایی سرخورده می شوند. 

وزیر کشور فرانسه ادامه داد: فرانسه همواره در موضوعات متعدد  مانند تقویت کنترل های مرزی ابتکار عمل ارائه کرده است، که نزدیک به دوسال است مطرح شده است. به دنبال سوءقصدهای ژانویه و نوامبر گذشته ( علیه فرانسه) گذشته من به فوریت اتخاذ تصمیم گیری در سطح اروپایی و اجرای سریع آنها اشاره کردم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار