وزرای دفاع کشورهای عربی و آفریقایی نشست دو روزه ای را در شرم الشیخ مصر به منظور افزایش همکاری های ضد تروریستی آغاز کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزرای دفاع 27 کشور عربی و آفریقایی نشست دو روزه ای را امروز در شرم الشیخ مصر با هدف گسترش همکاری های نظامی و ضد تروریستی آغاز کردند.

" ابراهیم ثانی ابانی،" دبیرکل نیجریه ای جامعه کشورهای ساحل صحرا (ساد) در سخنرانی جلسه افتتاحیه با اشاره به قاچاق سلاح و مواد مخدر و حضور گروه های تروریستی همچون بوکو حرام تاکید کرد اوضاع در این کشورها بسیار نگران کننده است. 

وی افزود: پدیده های تروریستی حد و مرز نمی شناسند و هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی در مقابل آنها از خود دفاع کند. 

ابانی بار دیگر یادآور شد این نشست بر همکاری های نظامی و یافتن راهکارهایی برای مقابه با بحران ها و  قاچاق سلاح تمرکز دارد. 

او گفت: از میان ما چندین کشور همانند مصر هستند که به شدت درگیر مبارزه با گروه های تروریستی اند و تاکنون هزاران نفر از مردمان خود را در اثر این حملات از دست داده اند و حتی بخش هایی از کشورشان بوسیله تروریست ها اشغال شده است.

صدقی صبحی ، وزیر دفاع مصر نیزدر سخنرانی اظهار داشت که تنها نشست شرم الشیخ پنجمین دوره از نشست های وزرای دفاع کشورهای ساحل صحرا از زمان پایه گذاری این جامعه در سال 1998 است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار