در حادثه ای مرگبار بر اثر برخورد یک دستگاه پراید با یک دستگاه کامیون در محور آق‎قلا به گنبدکاووس دو جوان 30 ساله جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،در گرگان ،علی عبدی رئیس پلیس‌راه گلستان ، اظهار کرد: ساعت 14 روز گذشته در محور آق‎قلا به گنبدکاووس بر اثر برخورد یک دستگاه پراید با یک دستگاه کامیون کشنده دو جوان حدود 30 ساله در صحنه حادثه جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس‎راه گلستان بیان کرد: سرعت غیرمجاز، حرکت مارپیچ، تغییر ناگهانی مسیر، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب‎آلودگی بیشترین عوامل وقوع سوانح رانندگی در جاده‎های استان است.

وی افزود: تقاضای پلیس از رانندگان این است که به قوانین راهنمایی و رانندگی دقت کنند و بهترین راهنمای رانندگان برای طی مسیرهای مورد نظر، تابلوهای نصب شده در کنار جاده‎ها است و اگر رانندگان قوانین اعلام شده را مورد توجه قرار دهند تاثیر بالایی در پیشگیری از چنین حوادث ناگواری خواهد داشت.

عبدی تصریح کرد: شتاب و عجله در رانندگی به معنی زودتر به مقصد رسیدن نیست بلکه حرکت به سوی حادثه است و رانندگان باید این نکته را مدنظر داشته باشند که در هنگام رانندگی علاوه بر اینکه مسئولیت جان خود را بر عهده دارند، مسئول حفظ جان مسافران خود و دیگر خودروهای عبوری نیز هستند.

رئیس پلیس‎راه گلستان گفت: یک بی‎احتیاطی باعث به خطر افتادن جان و سلامتی خود و دیگران خواهد شد و یک راننده خوب راننده‎ای است که با سرعت مطمئنه و رعایت قوانین و مقررات، سفر ایمنی را برای خود و همسفرانش رقم بزند.

وی تاکید کرد: پلیس به شدت با تخلفات حادثه‎ساز برابر قانون برخورد خواهد کرد و گشت‎های محسوس و نامحسوس در سطح جاده‎های استان به صورت فعال حضور دارند و در صورت مشاهده تخلف، اقدامات قانونی را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

در طول زمان اجرای طرح نوروزی 1394، تنها 9 نفر در سطح جاده‎های استان گلستان بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند اما در طرح نوروزی امسال تنها تا امروز 13 نفر جان باختند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.