محققان به کمک استفاده از گرمای از دست رفته برای ایجاد پلاسمونیک، از این فناوری در حوزه‌های مختلف به صورت بهینه به کار گرفتند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان یافته‌های اخیر محققان نشان می‌دهد که می‌توان پلاسمونیک در حوزه‌های مختلف از درمان سرطان نانو فناوری نانو ساخت استفاده کرد.  
با این حال توسعه فناوری‌های نوری پیشرفته با استفاده از پلاسمونیک بسیار دشوار است دلیل این امر آن است که بخش اعظمی از نور در فرآیندهای مربوطه از بین رفته و تبدیل به گرما می‌شود.  
یافته‌های اخیر محققان نشان می‌دهد که می‌توان از گرمای از دست رفته برای ایجاد پلاسمونیک استفاده کرد این کار در فناوری های مختلف قابل استفاده است . 
نوکایوف از محققان این پروژه می‌گوید: پلاسمونیک توجه بسیاری را به خود جلب کرده است که دلیل این امر توانایی این فناوری در دستکاری نور در مقیاس نانو است اما پیشرفت ها در این حوزه محدود است که این مشکل به دلیل اتلاف پلاسمونیک است. ما سعی داریم که از این پلاسمونیک هدر رفته به بهترین وجه ممکن استفاده کنیم.  
این فناوری جدید می‌تواند برای ساخت نانو انرک نوری مورد استفاده قرار گیرد به طوری که برای دستکاری دقیق ذرات از آن استفاده کرد . این ابزار امکان دستکاری نانو مقیاس را به شکل بهینه فراهم می‌کند.
همچنین از این سیستم می‌توان برای تولید نانو حباب‌های پلاسمونیک به منظور از بین بردن سلول‌های سرطانی استفاده کرد.  
انتهای پیام/  

برچسب ها: نانو ، محققان ، پلاسمونیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار