مدیر روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان از فعالیت 16 همیار گردشگر دانش آموز در خانه تاریخی طباطباییها «عروس خانه های ایران» خبر داد.

مهدی فخرئی کاشانی، در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت:اجرای این طرح که از 29 اسفند ماه آغاز شد برای نخستین بار در کاشان حال و هوای را برای میهمانان و گردشگران نوروزی ایجاد کرده ست.
وی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل»توسط  رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت:آموزش و پرورش نیروهای راهنمای دانش آموزی اقدام و عملی در تحقق اقتصاد مقاومتی است که علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها نیروهای توانمند متخصص و حرفه ای را نیز در حوزه برای آینده تربیت می کند.
به گفته وی،این راهنمایان با معرفی تمدن 7500 ساله کاشان به مسافران نوروزی در خانه تاریخی طباطبائی ها «عروس خانه های ایران» لذت شورو شعف گردشگری را با خاطره ای خوش برای آنها مضاعف کرده است.
مدیر روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، متحدالشکل بودن لباس های همیار گردشگر، داشتن کارت ویژه با نام راهنمای بناهای تاریخی برای این راهنمایان را یادآورشد و گفت: این طرح به پیشنهاد خانه فرهنگ کودک سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و با همکاری حوزه گردشگری شهرداری کاشان و اداره آموزش و پرورش کاشان در ایام نوروز اجرا می‌شود.
فخرئی افزود:همیاران گردشگر از 29 اسفند ماه 94 تا 15 فروردین 95 در خانه های تاریخی طباطبایی ها، عباسیان و حمام سلطان امیر احمد پذیرای میهمانان و گردشگران خواهند بود.
وی، چیدمان  سفره هفت سین همراه با گرفتن عکس های یادگاری در استقبال از مسافران بهار در نوروز95 برای گردشگران را در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان تاکید کرد و گفت: پارک آیت الله مدنی در مجاورت این سازمان محل اسکان و استراحت گردشگران نوروزی است.
به گفته وی، بر پایی نمایشگاه های سوغات و صنایع دستی کاشان تا 15 فروردین ماه در پارک آیت الله مدنی و جنب باغ تاریخی فین کاشان،برپایی ایستگاه های نشاط و تندرستی در پارک های لاله، جوان، آیت الله مدنی، پارک بزرگ شهر، باغ کهنه فین و امامزاده ولی بن موسی الکاظم(ع) راوند با اجرای مسابقات ورزشی «طناب کشی، کیسه تنی و دارت» هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء ویژه خانواده‌ها،برگزاری نخستین جشنواره نوروزی منطقه فرهنگی کاشان و مسابقه عکاسی با عنوان «کاشان شهر مهربانی» از دیگر برنامه های سازمان ویژه گردشگران نوروزی و شهروندان کاشانی است.
فخرئی اظهارداشت: شرکت کنندگان در مسابقه عکاسی می توانند با تلفن همراه تصاویر خود را به شناسه تلگرام به نشانی   @KashanNowruz_adminارسال و یا در صفحات شخصی خود در اینستاگرام با هشتگ  95#kashannowruz به لاتین و یا #کاشان _ نوروز 95 به فارسی به اشتراک بگذارند.
وی تصریح کرد:مهمان نوازی مردم کاشان، شهروندان مهربان، فرهنگ شهروندی، اخلاق پسندیده، زیبائی های فرهنگی و کاشان ما، خانه ما از موضوعات این مسابقه است.
به گفته وی،مهلت ارسال تصاویر تا 25 فروردین و زمان اعلام نتایج و معرفی برندگان همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) دوم اردیبهشت خواهد بود و در پایان به 13 اثر برگزیده جوایز ارزنده ای به رسم یادبود اهدا خواهد شد. 



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.