یک پایگاه اینترنتی وابسته به رژیم آل سعود نوشت دادستانی کویت، عضو مجلس نمایندگان این کشور را به بهانه اظهارات توهین آمیز علیه عربستان احضار کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ الشرق الاوسط نوشت: دادستانی در کویت، حکم جلب و احضار "عبد الحمید دشتی،" عضو مجلس نمایندگان کویت را به بهانه اظهارات توهین آمیزش علیه عربستان سعودی، صادر کرد و در صورتی که وی به کشور بازنگردد مسئله احضار وی از طریق اینترپل پیگیری خواهد شد.   
 
پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن و وابسته به خاندان آل سعود در گزارشی نوشت: پس از لغو مصونیت عبد الحمید دشتی، دادستانی در کویت به بهانه اظهارات توهین آمیز او علیه عربستان سعودی واینکه گفته بود این کشور منشا گروههای تروریستی است و باید هدف قرار گیرد، روز گذشته حکم جلب و احضار وی را برای تحقیقات جدید از او، صادر کرد.

به نوشته الشرق الاوسط، مجلس نمایندگان کویت اواسط این ماه با اکثریت مطلق، لغو مصونیت عبد الحمید دشتی را به بهانه ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و موضوع مربوط به «توهین به عربستان»، تصویب کرد.

بنا بر این گزارش، دشتی اکنون خارج از کویت است. وی روز گذشته در پیامی توییتری از بلژیک، حملات و انتقادات خود علیه عربستان سعودی را ادامه داد و از آنچه که آن را «بشار اسد رئیس جمهور مقاوم» می نامید، دفاع کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار