خانه کودک شاهنامه با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با شاهنامه فردوسی در توس احیا شد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر پایگاه میراث فرهنگی منظر تاریخی و فرهنگی توس از احیای خانه کودک و شاهنامه خبر داد و گفت: با همکاری شهرداری منطقه 12 مشهد و پایگاه میراث فرهنگی منظر تاریخی و فرهنگی توس، درتعطيلات نوروز 95  برنامه هاي فرهنگي – هنری ويژه كودكان و نوجوانان در «خانه کودک شاهنامه» در آرامگاه فردوسي برگزار مي شود.

احسان زهره وندی افزود: «خانه کودک و شاهنامه» همه روزه میزبان کودکان و خانواده های ایشان بوده و با برگزاری انواع برنامه های شاد و مفرح به ویژه مسابقه نقاشی با موضوع شاهنامه فردوسی و اهدای جوایز فرهنگی، شادی و نشاط را برای کودکان و خانواده های ایشان به ارمغان می آورد.

وی همچنين از هنرنمايی گروه رقص محلی ـ آئینی کرمانجی در ارامگاه فردوسی برای گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: همه روزه در دو نوبت مراسم نقالی و شاهنامه خوانی با حضور و هنرنمایی مرشد یکه سوار علی اکبر قاسمی مشهور به پهلوان رستم و استاد بین المللی و پیشکسوت نقالی و شاهنامه خوانی استان، استاد صبور صادق زاده در محل آرامگاه فردوسی با اجرای حماسی و شورانگیز خود، داستانهای شاهنامه فردوسی بزرگ را برای گردشگران نوروزی بازخوانی می کنند.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی منظر تاریخی و فرهنگی توس گفت: برنامه نقالی در نوبت صبح ساعت 11 و در نوبت عصر ساعت 17 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ب
برچسب ها: خانه ، کودک ، شاهنامه ، توس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.