چشمه آبگرم معدنی فلکده به سبب دارا بودن خواص درمانی و تنوع زیستی بستر مناسبی برای گردشگری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، فلکده روستایی در جنگلهای دوهزار تنکابن است که به خاطر آبگرمی که در دل جنگل و در زیر کلاهک صخره ای آن قرار دارد، مشهور شده است.

چشمه آبگرم معدنی فلکده، علاوه بر آن که در دل جنگل لذت وصف ناپذیری را به دوست داران طبیعت می‌بخشد، به دلیل برخورداری از خواص درمانی، برای بیماریهایی همچون دردهای مفصلی و نظیر آن نیز بسیار مناسب است.

نداشتن گوگرد، نبود بوی نامطبوع و آشامیدنی بودن آب، از ویژگی های منحصر به فرد چشمه آبگرم معدنی فلکده به شمار می رود.

این آب گرم به دلیل قرار گرفتن کنار رودخانه لیرسر، یک چشمه آب سرد نیز دارد که بهره مندی از جنگل های انبوه و کوه های پوشیده از درخت در اطراف آن، مکان بسیار جالبی را برای اجرای تور و گروه های مختلف توریستی فراهم کرده است.

روستای فلکده دارای آب و هوای خنک و کوهپایه‌ایی و در فصول گرم سال بسیار مطبوع است.

این روستا در منطقه لیره سر در فاصله 33 کیلومتری جنوب شرقی تنکابن قرار دارد که مسیر آن از سه راهی خرم آباد در داخل شهر تنکابن و قبل از پل چشمه کیله آغاز می شود و پس از عبور از شهر خرم آباد و رسیدن به دو راهی سه هزار و لیره سر، با طی کردن جاده خاکی، به آب گرم ستای فلکده می رسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۹:۴۵ ۰۸ تير ۱۳۹۸
جای بکر و بسیار قشنگیه . هنوز اونجا زباله دان نشده ، چون زیاد مردم نمیشناسند . فقط خاهش می کنم اونایی که میرن اونجا قدر این مکان زیبارو بدونن و باخودشون کیسه زباله ببرن تا طبیعتش همچنان بکر و زیبا بمونه