به دنبال حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به افغانستان، دستکم 8 غیرنظامی کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خامه پرس، در حمله پهپادهای آمریکا به ولایت ننگرهار افغانستان، دستکم 8 غیرنظامی کشته شدند.

هنوز جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است.

این در حالیست که ژنرال جان دبلیو نیکلسون، فرمانده جدید نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان، برای کشته شدن دهها غیرنظامی در بمباران سال گذشته بیمارستانی در افغانستان مجبور به عذرخواهی شد.

وی در دیدار اعضای خانواده‌های قربانیان و کارکنان بیمارستان گفت: «به عنوان فرمانده، خواستم شخصا به قندوز بیایم و مقابل خانواده (قربانیان) و مردم قندوز بایستم و عمیقا برای چنین حوادثی عذرخواهی کنم.»

این بیمارستان واقع در شهر قندوز در شمال افغانستان که بدست سازمان پزشکان بدون مرز اداره می شد در 11 مهر 1394 هدف حمله هوایی آمریکا قرار گرفت. در این حمله 42 نفر کشته و 37 نفر زخمی شدند.

سازمان پزشکان بدون مرز این حمله را «جنایت جنگی» دانست و «تحقیق بین المللی» در این زمینه را خواستار شد اما این درخواست هیچگاه عملی نشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۴ فروردين ۱۳۹۵
چرا این جنایت از سوی هیچ سازمان بین المللی واسلامی محکوم نمی شود؟آیا اگر جنایتی هرتکراری شد دیگر نباید محکوم شود.چرا خود ما هم پذیرفته ایم که خون غربی از خون مسلمان رنگین تر است .
صرف سوء تفاهمی آنها
می کشند و دفاع از خویش است؟
صد مسلمان به خاک و خون غلتد
باز آدم کش است و بد کیش است؟
آخرین اخبار