معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی از تدوین آیین‌نامه 5 درصدی فروش محصولات شرکت‌های دانشگاهی خبر داد.

محمود شیخ زین الدین معاون نو آوری و تجاری سازی معاونت  علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: تدوین آیین نامه 5 درصد فروش محصولات شرکت‌های وابسته به دانشگاه در دستور کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد که تدوین این آیین نامه در راستای تحریک بازار تقاضا است.
 
وی با اشاره به ضروریت تقویت زیر نظام استاندارد در حوزه علم و فناوری تصریح کرد: ما در زیر نظام استاندارد مشکل داریم و اگر نتوانیم محصولات دانش بنیان را استاندارد کنیم با مشکل بیشتری مواجه می‌شویم که مسئولیت این کار با اداره استاندارد است اما باید در این حوزه فعالیت بیشتری داشته با شیم و نیازمند برنامه ریزی ویژه‌ای در این حوزه هستیم.
 
شیخ زین الدین عنوان کرد: سیاست‌های جدیدی از سوی معاونت علمی برای رواج فروش محصولات دانش بنیان و تحریک بازار تقاضا برای این محصولات در دستور کار است و هدف آن اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی است از همین رو راهبرد معاونت علمی در حوزه علم و فناوری به جای تقویت حوزه عرضه بر روی بازار عرضه خواهد بود.
 
وی تاکید کرد: در حوزه تقاضا و ایجاد بازار هنوز مشکل داریم و بر این اساس نقطه تمرکز معاونت علمی در ایجاد بازار است.
 
شیخ زین الدین با اشاره به این که تحقق اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان موضوعی فراتر از توسعه علم و فناوری است خاطر نشان کرد: توسعه علم و فناوری شرطی لازم است اما کافی نیست وقتی بحث اقتصاد مطرح می شود باید فارغ التحصیلان دانشگاهی که نمادهای اجتماعی محسوب می شوند نیز در حوزه اقتصاد فعال شوند اما تاکنون در کشور به این مورد پرداخته نشده است و این نهادهای اجتماعی سازمان دهی شده‌اند.
 
وی تصریح کرد: ایجاد انگیزه برای شرکت‌های دانش بنیانی  که محصولاتشان را عرضه کنند و نیز تشویق هیات علمی برای ایجاد شرکت دانش بنیان و رواج فروش محصولات از دیگر برنامه‌های در دست اقدام در حوزه تجاری سازی فناوری است.
 
انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
فروش پایان نامه
آخرین اخبار