دفترچه مسافران خارجی توسط مراکز بهداشتی و درمانی مازندران پذیرش می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معاون بهداشت و درمان دانشگاه علم پزشکی مازندران با بیان اینکه دفترچه مسافران خارجی توسط مراکز بهداشتی و درمانی پذیرش می شود، گفت : تمام بیمارستان های دولتی و خصوصی فعال و مرکزهای درمانی پزشک مقیم دارند.

علیرضا مردانشاهی افزود : 50 درصد مراکز بهداشتی و 25 درصد مراکز خصوصی مازندران فعال است.

وی با بیان اینکه 16 کمپ سلامت در استان وجود دارد گفت : بروشور، اطلاعات و دفترچه های اطلاع رسانی وجود دارد، سایت سلامت وزارت بهداشت هم وجود دارد که هر مسافری هر جای استان می تواند به این سایت مراجعه و نزدیکترین درمانگاه بیمارستان و مطب با ذکر فاصله و آدرس را دریافت کند.

وی افزود: از طریق سایت slamatenoroozi.ir و سایت علوم پزشکی مازندران در ایام نوروز می توان با معرفی مکان خود، نزدیک ترین مرکز درمانی را دریافت کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 78 اورژانس و 100 آمبولاس در مازندران فعال هستند، گفت : تخت های ICU نیز برای این ایام خالی گذاشته شده و همه ظرفیت ها تحت کنترل است.

وی افزود : در مازندران300 تخت ICU داریم که درصدی از آن خالی است، همچنین148 تخت CCU 48 تخت خالی برای استفاده مسافران و میهمانان نوروزی در صورت نیاز در نظر گرفته شده است.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علم پزشکی مازندران با بیان اینکه 23 بیمارستان دولتی و 12 بیمارستان خصوصی ، تامین اجتماعی و دانشگاه آزاد و همچنین 5 بیمارستان دولتی در دانشگاه علوم پزشکی بابل داریم، گفت : بیش از 1500 مورد نظارت صورت گرفته که در این بازرسی ها 1200 کیلو مواد غذایی فاسد معدوم و 1500 مورد آب آشامیدنی نمونه گیری شده است تا سلامت آب آشامیدنی مورد استفاده تضمین شود و همچنین 28 اکیپ بازرسی بهداشت محیط صورت گرفته است.

علیرضا مردانشاهی با بیان اینکه در این ماموریت ها 100 مورد بیماران به مراکز تخصصی و فوق تخصصی اعزام شدند، افزود: تا امروز صبح 64 مورد فوتی داشتیم که 7 مورد ناشی از ضربه و تصادف بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، مسافر ، خارجی ، دفترچه ، درمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.