کشف و معدوم شدن 12 تن مواد غذایی فاسد/ جاده‌های مازندران جان 5 نفر را گرفته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: طی بازرسی های انجام شده 12 تن مواد غذایی فاسد در استان مازندران کشف و معدوم شده است.

قاسم جانبابایی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نظارت بر مراکز بهداشتی این استان با اشاره به اینکه 100 بازرس مهندسی بهداشت محیط در استان مازتدران حضور دارند گفت: حدود 12 تن مواد غذایی فاسد کشف ومعدوم شده است.در ایام نوروز در 209 مورد با فروشندگان مواد غذایی دوره گرد برخورد شده است.
وی با بیان این که در تمام مناطق استان به شکل سرزده بازرسان ما از مراکز بهداشتی بازدید می کنند، افزود: از 20 هزار بازرسی انجام شده از توزیع و فروش مواد غذایی 140 مورد به دلیل آلودگی مواد غذایی و عدم رعایت استانداردهای لازم منجر به تعطیلی گردیده است. 
جانبابایی در مورد بازدید از اماکن عمومی نظیر پارک و تفرجگاه‌ها عنوان کرد: بیش از 5 هزار مورد بازرسی داشته‌ایم که 12 مورد به تعطیلی مرکز انجامیده است.خوشبختانه در مورد 40 بازدید انجام  شده از مراکز بین راهی هیچ تخلفی مشاهده نشده است . 

وی اضافه کرد: 283 مورد از مواد غذایی سنتی نمونه برداری شده است که 4 مورد از این نمونه‌ها نامطلوب گزارش شده است. 
همچنین از 100 مورد نمونه برداری از مواد غذایی صنعتی 7 مورد نامطلوب اعلام شده است. بیش از هزار مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی داشته‌ایم که 34 مورد آن مطلوب بوده است و مطابق با تخلف با آنها برخورد شده است. علاوه بر این از 100 مورد بازرسی انجام شده از آب استخرها 3 مورد مشکل داشته است. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد مراکز درمانی اظهار کرد: در استان مازندران 40 بیمارستان،80 پایگاه اورژانس ، 24 داروخانه شبانه روزی، یک بالگرد اورژانس و 12 اتوبوس آمبولانس وجود دارد.در ایام عید به طور متوسط 300 الی 400 نفر به اورژانس ها مراجعه کردند تعداد فوت‌شدگان در این مدت 60 نفر گزارش شده است که تنها 5 نفر آنها ناشی از حوادث جاده‌ای بوده است. علاوه بر این 3 مورد فوت ناشی از مسمومیت با گاز اعلام شده است. 
وی ادامه داد: مراکز دیالیز در ایام نوروز به فعالیت خود ادامه می‌دهند به طور کلی در حوزه درمان تا کنون مشکلی وجود نداشته است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار