مدیرکل دفتر نظارت بر شرکت‌های سازمان هواپیمایی کشوری گفت:در ایام تعطیلات نوروز ،جابجایی حدود ۳ میلیون مسافر از طریق حمل و نقل هوایی پیش بینی می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی دهقان گفت: با توجه به اینکه نوروز امسال نخستین نوروز بعد از اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما بود جلسات متعدد با شرکت‌های هواپیمایی، انجمن شرکت‌های هواپیمایی و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی تقریبا از حدود ۳ ماه گذشته برگزار شد و درخواست کردیم تا حد امکان بلیت به صورت مستقیم از طرف ایرلاین‌ها به متقاضیان عرضه شود.

مدیر کل دفتر نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی، فرودگاه‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه از زمان آغاز سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین جابجایی حدود ۳ میلیون مسافر از طریق حمل و نقل هوایی پیش بینی می‌شود ادامه داد: به دلیل اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، قیمت‌ها دیگر از سوی سازمان هواپیمایی تعیین نمی‌شود و هر ایرلاین بسته به نوع خدمات و رقابت نسبت به نرخ گذاری بلیت‌ اقدام می‌کند که این نرخ‌ها بین ایرلاین‌های مختلف متغیر است.

وی با بیان اینکه تمام شرکت‌های هواپیمایی ملزم شدند تا نرخ مسیرهای پروازی خود را در سایت شرکت خود درج کنند، افزود: همچنین به دفاتر خدمات مسافر هوایی(آژانس‌ها) اعلام کردیم نرخ بلیت‌هایی که به مسافران عرضه می‌کنند دقیقا باید همان نرخ تعیین شده توسط ایرلاین‌ها باشد.

دهقان افزود: با دستگاه‌‌های نظارتی هماهنگی‌های لازم انجام شده تا بلیت هواپیما با نرخ‌های تعیین شده توسط هر شرکت هواپیمایی به فروش برسد و در صورتی که آژانسی نسبت به فروش بلیت با نرخ غیر از نرخ شرکت هواپیمایی اقدام کند با آن برخورد خواهد شد که البته طبق گزارش‌هایی که از سطح بازار دریافت کردیم با یک رضایتمندی نسبی در این بخش مواجه بودیم و وضعیت فروش بلیت در شرایط مناسب و ایده‌آل قرار دارد.

مدیر کل دفتر نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی، فرودگاه‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه همچنان ظرفیت خالی در برخی پروازها وجود دارد افزود: در ایام پیک مسافری که تقاضا برای مقاصد کیش، مشهد و قشم زیاد است اکثر پروازهای برگشت از این مقاصد با ظرفیت خالی باز می‌گردند بنابراین مسافران این مناطق به راحتی می‌توانند بلیت‌های خود را تهیه کنند.

وی درباره وضعیت فرودگاه‌ها نیز از آمادگی تمام فرودگاه‌های کشور برای ارائه خدمات به مسافران خبر داد و درباره حقوق مسافران در پروازهای داخلی نیز گفت: تمام شرکت‌های هواپیمایی دستورالعمل حقوق مسافر در پروازهای داخلی را رعایت می‌کنند البته در مواردی وجود داشته که مسافران نسبت به عدم پذیرایی بعد از تاخیر دو ساعت شکایت داشتند که با پیگیری‌های به عمل آمده شرکت مربوطه اعلام کرده که در صورت پذیرایی پرواز با تاخیر بیشتری مواجه می‌شد.

دهقان افزود: اگر هم در شرایطی مسافری به سازمان هواپیمایی مراجعه کند و مدعی باشد که حقوق وی در برابر تاخیر یا ابطال پرواز رعایت نشده پیگیری‌های لازم صورت گرفته و از شرکت هواپیمایی مربوطه حقوق وی مطالبه شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار