کارگردان تئاتر و بازیگر تلویزیون از خاطره کودکی خود و کم کاری مسئولان تئاتر درسال 94 گفت.

جواد انصافی کارگردان تئاتر و بازیگر تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ر راستای دید خود نسبت به سال 94 بیان کرد: درخصوص کارهای هنری و تلاش‌هایمان می‌توانم بگویم که از خودمان راضی هستم و تا جاییکه جا داشته و یا حتی بیشتر فعالیت خود و همتمان را انجام داده‌ایم اما در رابطه با عملکرد مسئولان راضی نیستیم زیرا که هنوز که هنوز کمک هزینه‌هایی را که وعده داده بودند پرداخت نکرده‌اند از طرفی هم نمایش‌های سیاه بازی را که مختص به آئین و سنت‌هایمان است نگذاشتند تا در تئاتر شهر و یا تماشاخانه ؟ روی صحنه برود. 

وی درباره پیشنهاد خود برای سفر نوروزی گفت: مناطقی مانند گیلان، مازندران و گلستان دیدنی هستند و از هر سبزی خوبی برخوردارند اما من به دنبال مکان‌های آیینی هستم که بخاطر پژوهشاتم درآخر آن‌ها را پیدا می‌کنم به همین منظور نمی‌توان از مناطقی که بین شهرکرد و یاسوج وجود دارد به راحتی عبور کرد.

انصافی افزود: البته هر جای ایران زیبایی خاص خودش را دارد و این امر بستگی به دید آدم‌ها دارد اما چقدر حیف است که به آثار تاریخی و کشورمان مسئولان برای تداومش بهایی نمی‌دهند.

وی درباره ذوق و شوق نوروز نسبت به گذشته‌ها اظهار داشت: متأسفانه حال وهوای نوروز و اون ذوق و شوق‌ها نسبت به قبل کمتر شده مردم از چندین روز قبل شروع به خانه تکانی می‌کردند و خودشان دست به کار می‌شدند اما امروزه همه چیز را به بیرون می‌سپارند و فقط خرید کردن برایشان پراهمیت شده است. 

کارگردان نمایش "چله زری و چله عموجون ادامه داد: متأسفانه به لحاظ تجمل‌گرایی، دید و بازدیدها هم کم شده و دیگر خبری از عیدی دادن و عیدی گرفتن هم وجود ندارد. 
وی با بیان اینکه در زمان کودکیمان "تخم مرغ" به ما عیدی می‌دادند عنوان کرد: بزرگ‌ترها در زمان کودکی به ما تخم مرغ رنگی عیدی می‌دادند و ما با آنها با دیگر بچه‌های محله به بازی می‌رفتیم که طی پژوهشاتم متوجه شدم همه این‌ها بخاطر ایجاد اتحاد بیشتر و از خودگذشتگی بوده است. 

انصافی با مطرح کردن خاطره‌ای از کودکی خود مطرح کرد: یکی از عیدهای نوروز که در خانه عمه مانده بودیم به دیدن شمسی خانم رفتیم، عمه با خودش یک نارنج برداشت تا به خانه آنها ببرد اما موقع برگشت آن را باز به خانه آورد. برایم تعجب آور بود اما طی تحقیقاتی که داشتم متوجه شدم این عمل به منظور از بین بردن ترنج‌ها بوده و مفهوم آن پی بردم.
وی در راستای عیدی که دوست دارد از مسئولان بگیرد گفت: دوست دارم عیدی که می‌گیرم یک جایی ثابت برای نمایش‌های سیاه بازی است. 
بودن یک خانه قدیمی برای این قبیل نمایش‌ها می‌تواند به آیین‌های نمایشی کشورمان کمک کند زیرا که این عمل در کشورهای دیگر اتفاق افتاده اما متأسفانه جایی وجود ندارد تا توریست‌ها بتوانند از آنها دیدن کنند.

وی درباره آرزوی سال 95 خود اظهار داشت: آروز می‌کنم که در سال جدید بتوانم تمام نمایش‌هایم را روی صحنه ببرم تا مخاطبان بتوانند آن را ببینند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.