رئیس گروه آیپک علت شکست در موضوع توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی را سیاست‌های غیرهمسوی دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان وب‌سایت «جی تی ای» در مطلبی نوشت: نشست سالیانه کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) با حضور جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا با بیش از 18 هزار فعال حامی رژیم صهیونیستی در «کاپیتال هیل» واشینگتن (ساختمان کنگره آمریکا) برگزار شد.

نشست امسال آیپک به مسائلی همچون حذف راه حل دو دولت فلسطینی-اسرائیلی و حملات تروریستی استانبول و کشته شدن سه تبعه رژیم صهیونیستی اشاره کرد. با این حال توافق ایران و کشورهای 5+1 و برجام از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین مباحث این نشست بود که عمیقاً مورد انتقاد جمهوری خواهان و لابی طرفداران صهیونیست قرار گرفت و بار دیگر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا را هم در تقابل قرار داد.

به عقیده بسیاری از اعضای حاضر در نشست کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل، برجام معامله‌ای پیچیده است که با فرمول مورد قبول دموکرات‌ها پیش رفته و در حال حرکت است. اما در آن به منافع رژیم صهیونیستی توجه نشده است. آیپک خواستار تصویب دوباره لایحه 1996 مبنی بر تحریم ایران است. جریمه‌ای که پس از آزمایش موشک‌های بالستیک باید علیه ایران اعمال شود. هرچند اقداماتی از سوی قانون‌گذاران هر دو حزب برای تحریم دوباره ایران انجام شده، تاکنون گزینه‌ای برای تحریم مجدد ایران به کنگره ارائه نشده است.

«هووارد کوهر،» رئیس گروه آیپک -لابی طرفدار رژیم صهیونیستی در آمریکا- با اذعان به شکست این گروه در برابر تصویب برجام، تنها راه منسوخ کردن برجام را همسویی دو حزب اصلی آمریکا دانست. به عقیده کوهر هماهنگی و توافق دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا نه تنها باعث ایجاد ثبات سیاسی می‌شود، بلکه راه مقابله با توافق هسته‌ای تهران و ممانعت از نفوذ ایران در منطقه را تسهیل می‌بخشد.

رئیس گروه آیپک علت شکست در موضوع توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی را سیاست‌های غیرهمسوی دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا دانست.

سناتور «بن کاردین» از اعضای دموکرات کمیته روابط خارجی سنا در بیانیه‌ای مشترک با سناتور «باب کورکر» از ایالت تنسی -- که از دموکرات‌های مخالف برجام هستند -- ایران را نگرانی بزرگ دو حزب عنوان کردند. آن‌ها مدعی هستند باید نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای این کشور اطمینان حاصل کرد.

اد رویس رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و «الیوت آنجل» عضو ارشد و دموکرات این کمیته در واکنش به آزمایش موشکی اخیر ایران با انتشار بیانیه‌ای خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه برنامه موشکی ایران شدند. در بخشی از این بیانیه آمده: تا زمانی که مقامات ایران به خاطر برنامه موشکی بالستیک مسئول شناخته نشوند، این کشور همچنان از اوضاع بهره خواهد برد و ما شاهد تکرار این مسئله بوده‌ایم. ما باید پیام محکم و روشنی برای ایران بفرستیم، مبنی بر این که اقدامات آن‌ها تهدیدی علیه آمریکا و منطقه است و این حرکت پیامد واقعی برای آن‌ها خواهد داشت.

کاردین و آنجل از اقلیت دموکرات‌های مخالف توافق هسته‌ای ایران هستند که در هفته‌های اخیر از باراک اوباما به خاطر لغو تحریم‌های ایران انتقاد کرده‌اند.

«جوزف کندی» و «تد داچ»، دو عضو کنگره آمریکا نیز دو روز قبل طی بیانیه‌ای خواستار تصویب طرحی شده‌اند که در صورت نقض قوانین بین‌المللی از سوی ایران، کنگره بتواند به سرعت این کشور را تحریم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۵
کدوم تحریم برداشته شده؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
فدای رهبرم بشم که خوب گفته اگه اسرائیل بزرگتر از دهانش لقمه بردارد ایران تل آویو و حیفا رو با خاک یکسان خواهد کرد. مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل
آخرین اخبار