سفرهای نوروزی فرصت مناسبی برای خوردن کاهو با ترشی های محلی مازندران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازساری، بساط فروش كاهو پیش از نوروز در مسيرهای خروجی و ورودی شهرهای مازندران پهن شده و كاهو فروشان اکنون منتظر گردشگرانی هستند كه می خواهند طعم جدیدی را با خوردن كاهو و ترشی های محلی مازندران تجریه کنند.

مازندرانی ها برای خوردن کاهو علاوه بر استفاده از سکنجبین، از انواع ترشیجات مانند رب انار، آب نارنج ، دلال و سرکه انجیر نیزاستفاده می کنند ، موادی که چنان طعمی به این سبزی بهاره می دهد که در هیچ کجا نظیر آن را نخواهید خورد.

مردم مازندران برای خوردن کاهو با رب انار، رب انار را با کمی شکر و آب ، برای خوردن کاهو با دلال که مخلوطی از سبزی های محلی است آن را با سرکه و برای خوردن با آب نارنج ، آب نارنح را با شکر مخلوط کرده و می جوشانند تا غلیظ شود.

برداشت کاهو در مازندران اواخراسفند آغاز می شود و تا اوایل خرداد ادمه دارد به همین دلیل این روزها گردشگران و مسافران نورزی در کنار جاده های استان علاوه بر تماشای تلاش مردان و زنان مازندرانی برای برداشت کاهو ، می توانند این سبزی پرخاصیت را به صورت تازه و مستقیم خریداری کنند و اگر کمی شانس با آنها همراه باشد در بساط فروشندگان کاهو، ترشیجات خاص مازندران را برای خوردن آن پیدا خواهند کرد.
مسافرانی که کمی اضافه وزن دارند حتما از این میان وعده نوش جان کنند چرا که اگر دچار که هر ۱۰۰ گرم کاهو حدود ۱۲ کالری دارد و همراه خوبی برای لاغری و تناسب اندام است علاوه بر آن کاهو فاقد چربی است و شما می توانید با خیال راحت آن مصرف را کنید.

برای افرادی که مشکل گوارشی نیز دارند این سبزی پرخاصیت به دلیل آنکه حاوی فیبر و سلولز است علاوه بر اینکه شما را به خوبی سیر می کند سبب بهبود گوارش نیز می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار