پیدا شدن یک اقیانوس منجمد فرضیه وجود حیات در خارج از سیاره زمین را قوت بخشیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بررسی تصاویر جدید از قمر فضایی سیاره پلوتون مشهور به شارون نشان می‌دهد که وجود یک اقیانوس بزرگ زیر پوسته این قمر باعث ایجاد ترک‌های سطحی غول پیکر در بدنه آن شده است.

گفتنی است؛ پژوهشگران اعتقاد دارند این اقیانوس‌ها ممکن است دارای عناصر حیات در خود باشند و مدت‌ها است که منجمد شده و در اثر انجماد و افزایش حجم باعث ترک خوردگی پوست خارجی سطح شارون شده است.

اقیانوس منجمد چند صد کیلومتری زیر قمر دورترین عضو منظومه شمسی+تصاویر

بررسی‌ها نشان می‌دهند، کارشناسان کشش و شکستگی ناشی از وجود اقیانوس منجمد را در ایجاد پشته‌ها، پرتگاه‌ها و دره‌ها در شارون موثر می‌دانند.

تصاویر دریافتی یک افزایش حجم و ترک خوردگی یک هزار مایلی را در شارون نشان‌ می‌دهد که یکی از بزرگترین برجستگی‌ها در منظومه شمسی است.

تصاویر دریافتی توسط ماهواره نشان می‌دهد که احتمال وجود یک اقیانوس زیر این قمر فضایی وجود دارد.

پژوهشگران اعتقاد دارند قمر فضایی شارون در اثر فرو پاشی عناصر رادیواکتیو و همین طور حرارت داخلی هسته این قمر به شکل فعلی خود درآمده است.

کارشناسان این اقیانوس را در کمربند استوایی گسترده‌ای به نام CHASMS در قمر شارون شناسایی کرده‌اند.

کاوشگر فضایی NEW HORIZONS در ماموریت جدید خود در حال دور شدن از پلوتون و رسیدن به کمر‌بند جدید سیارکی به نام کمربند کوپیپر است.

کارشناسان اعتقاد دارند وجود اقیانوس یخی زیر قمر فضایی شارون به علت مشاهده و اثر تکتونیک و ناهمواری سطوح و وجود گازهای یخ زده است.

بررسی و تجزیه و تحلیل تصاویر دریافتی از افق‌های جدید توسط محققان دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس انجام شده است همچنین در سطح خود سیاره کوتوله پلوتون کارشناسان نوعی بافت کوه مانند غیر عادی با پوشش فلس مانند به نام تارتاروس مشاهده کرده‌اند که الگوی زمین شناختی پیچیده‌ای دارد و از رنگ‌های آبی خاکستری و آبی مایل به قرمز تشکیل شده و کارشناسان هنوز نمی‌دانند چه نوع پدیده آب و هوایی می‌توانست باعث تشکیل آن شود.

اقیانوس منجمد چند صد کیلومتری زیر قمر دورترین عضو منظومه شمسی+تصاویر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار